Actualitzat 17/12/2013 21:14

Procuradors demanen solucions al Govern i al TSJC per la vaga de funcionaris de Justícia

Ignacio López
COLEGIO DE PROCURADORES

BARCELONA 20 set. (EUROPA PRESS) -

El degà del Col·legi de Procuradors de Tribunals de Barcelona (ICPB), Ignacio López, ha sol·licitat a la Generalitat i al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que busquin solucions davant de la vaga de funcionaris del sector, que es fa des del 4 de setembre.

Segons ha informat aquest divendres l'ICPB en un comunicat, la vaga està provocant "greus disfuncions" a l'accés a la tutela judicial efectiva, ja que consten al voltant de 4.500 demandes que no han estat repartides als jutjats, i més de 15.000 escrits que no poden ser presentats.

Per als procuradors, la vaga convocada per UGT, CCOO, CSIF i STAJ afecta bàsicament els ciutadans --mitjançant els procuradors--, i sobretot a través de l'Oficina de Presentació d'Escrits.

Per això, López ha reclamat "de manera urgent, i per part de a qui li correspongui" que s'habilitin els recursos i mesures necessàries per garantir el servei públic i tornar a la normalitat.

El degà també ha insistit en la necessitat de respectar el "legítim dret a la vaga", tot i que ha puntualitzat que aquest dret no pot impedir el normal accés dels ciutadans a la justícia.

Contingut patrocinat