Publicat 17/06/2020 10:30

El preu de la publicitat cau un 5,3% el primer trimestre a causa de la crisi sanitria

Variació anual dels preus de la publicitat fins el primer trimestre del 2020 a Espanya (INE)
EPDATA

MADRID, 17 juny (EUROPA PRESS) -

El preu de la publicitat va caure un 5,3% el primer trimestre d'aquest any en comparació amb el mateix període de l'any passat a causa de la crisi santiria, fet que suposa un descens de més de dos punts, segons ha informat aquest dimecres l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

De les quinze activitats del sector serveis sobre les quals l'INE calcula índexs de preus, vuit van retallar la taxa de variació interanual entre gener i mar, sis la van augmentar i una la va mantenir estable.

Així ho revela l'índex de preus del sector serveis, que facilita trimestralment índexs de l'evolució del preu dels serveis que es proporcionen a empreses en cadascun dels sectors des del punt de vista del productor.

A més, entre les activitats que van disminuir més la taxa internanual davant el primer trimestre del 2019 destaca el transport aeri de passatgers, que va registrar una taxa de l'1,2% entre gener i mar d'aquest any, dos punts per sota de la del trimestre anterior, perqu els preus d'aquests serveis van baixar més aquest trimestre que l'any passat.

A més, els serveis d'informació van disminuir la variació gairebé dos punts, fins al -0,8%, la més baixa des del quart trimestre del 2013. Aquest comportament, segons l'INE, es deu al descens dels preus durant aquest trimestre, superior que el que es va registrar el primer trimestre de l'any anterior.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés