El preu de la manipulació en xarxes socials: 25.750 'M'agrada' per 300 euros

Publicat 9/12/2019 17:17:50CET
Xarxes socials
PIXABAY/CC/LOBOSTUDIOHAMBURG - Archivo

MADRID, 9 des. (Portaltic/EP) -

Les xifres de seguidors i 'M'agrada' en xarxes socials s'han convertit en un assumpte controvertit, sobretot per l'impacte que pot tenir entre els usuaris d'aquestes plataformes, si bé existeixen serveis que ajuden a modificar les dades i que per un pagament d'uns 300 euros poden aconseguir 25.750 'M'agrada'.

Una investigació del Centre d'Excel·lència de Comunicacions Estratègiques de l'OTAN, en relació a la influència que exerceix la manipulació en plataformes com a Twitter o Facebook, ha revelat l'impacte que té la compra de compromís fals.

L'organització ha analitzat "la capacitat" que tenen les empreses responsables de les xarxes socials d'"identificar i eliminar la manipulació", com recull l'informe.

Per a això, des de l'organització van fer l'experiment de comprar l'atenció dels seguidors en 105 publicacions de les plataformes Facebook, Instagram, YouTube i Twitter. Van utilitzar els serveis d'onze proveïdors de Rússia i cinc d'Europa.

Per "només" 300 euros van aconseguir 3.530 comentaris, 25.750 'M'agrada', 20.000 visualitzacions i 5.100 seguidors. Amb aquesta investigació, expliquen en l'informe, van ser capaços d'identificar 18.739 comptes "utilitzats per manipular" les xarxes socials.

L'informe, així mateix, posa en dubte la capacitat de les companyies d'identificar i eliminar la manipulació. Així, recull que quatre setmanes després "quatre de cada cinc compromisos no autèntics comprats estaven encara en línia".

Més encara, després de denunciar aquesta mena de malús en la plataforma, tres setmanes després d'aquest fet el 95 per cent dels comptes denunciats estaven actius.

Aquest fals compromís comprat es va identificar en 721 pàgines de contingut polític i 52 pàgines pertanyents a governs, entre les quals es troben els comptes oficials de dos presidents i fins i tot la pàgina d'un grup polític europeu.

No obstant això, i si bé l'organització ha identificat manipulació política a les xarxes socials monitorades, assenyala que el 90 per cent dels compromisos comprats es corresponien amb finalitats comercials.

Seguint aquests resultats, l'organització insta a establir noves mesures que garanteixin el control dels compromisos comprats, com la supervisió independent de tercers o l'increment de la transparència d'aquestes plataformes, així com la regulació per al mercat de la manipulació de les xarxes socials.

el més llegit

  1. 1

    El Congost supera els 300 metres cúbics per segon al seu pas per Granollers

  2. 2

    Es desborda el riu Ter al seu pas per Bescanó (Girona)

  3. 3

    PortAventura World arrencarà la temporada del seu 25è aniversari el 27 de març

  4. 4

    El Govern recomana el confinament preventiu en zones inundables del Ter

  5. 5

    Mor el treballador municipal que estava ferit crític després de ser apunyalat a Barcelona

La actualidad más visitada en EuropaPress logo: La actualidad más vista