Alejandro Martínez Vélez - Europa Press - Arxiu
A tot Espanya el preu ha pujat un 16% des del 2016
MADRID/BARCELONA, 16 febr. (EUROPA PRESS) -
El preu de l'habitatge en venda ha pujat un 22% a Catalunya els últims cinc anys i un 2,6% respecte al 2020, segons l'estudi 'Variació acumulativa de l'habitatge a Espanya el 2021' basat en l'índex immobiliari Fotocasa.
Aquest preu s'ha incrementat un 16% des del 2016 a tot Espanya, des dels 1.649 euros per metre quadrat registrats el desembre d'aquest any fins als 1.907 euros per metre quadrat el desembre del 2021.
L'habitatge també és un 1,7% més car que fa un any, per la compra d'habitatge resulta un 10% més barat que el 2011 i un 34% més assequible que el 2006, tal com mostren les dades de Fotocasa.
La directora d'Estudis i portaveu del portal immobiliari, María Matos, insisteix que la pujada no ha estat "tan elevada com s'estima entre la ciutadania" i recorda que continua per sota dels mxims assolits durant la bombolla del 2007.
Matos també assenyala que hi ha diferncies entre comunitats autnomes, amb un encariment molt més accentuat a les Balears, les Canries, Madrid o Catalunya. En concret, a les Balears el preu s'ha incrementat un 45% l'últim lustre, mentre que a Madrid ha pujat un 38%.
Durant el mateix període de temps, els preus de l'habitatge han caigut un 1% a Astúries i un 0,005% a Múrcia, segons les dades de la srie histrica de l'índex immobiliari Fotocasa.
Per capitals de província, l'habitatge a Palma és un 48% més car que el 2016, mentre que a Mlaga costa un 46% més. Per contra, a Terol els preus han caigut un 8,2% en cinc anys i a Jaén, un 5,7%.