SEVILLA 3 ago. (EUROPA PRESS) -
El Jutjat d'Instrucció número 16 de Sevilla, en funcions de guàrdia, ha acordat en la tarda d'aquest dijous l'ingrés a la presó provisional comunicada i sense fiança del membre del grup de WhatsApp La Manada Ángel Boza, condemnat juntament amb quatre participants més d'aquest xat a nou anys de presó per abús sexual a una jove en els Sanfermines del 2016 i detingut aquest passat dimecres pel presumpte furt d'unes ulleres de sol d'un centre comercial de Sevilla i per arremetre amb el seu cotxe contra uns vigilants de seguretat.
Així ho han confirmat fonts del Tribunal Superior de Justícia d'Andalusia (TSJA), que afegeixen que la decisió es pren sobre la base de la presumpta comissió d'un delicte de robatori amb violència. De moment la causa s'instrueix per aquest únic delicte.
Boza ha comparegut aquest dijous a la tarda davant el jutge titular del jutjat d'Instrucció número 16 de Sevilla, després que davant els agents de la Policia Local de Sevilla encarregats del seu cas s'acollís al seu dret constitucional a no declarar, segons informava a Europa Press el seu advocat defensor, Agustín Martínez.
L'advocat, a més, donava compte que l'arrest del seu patrocinat ha estat comunicat a l'Audiència de Navarra com a instància que l'ha condemnat per un delicte d'abús sexual a una jove en els Sanfermines del 2016, una sentència no ferma en haver estat recorreguda davant del Tribunal Superior de Justícia de Navarra.
En qualsevol cas, i segons ha informat a Europa Press l'advocat defensor, Boza sí que ha donat declaració davant del magistrat del Jutjat d'Instrucció número 16 de Sevilla, que després d'escoltar-lo ha ordenat el seu ingrés a la presó.
Segons la Policia Local de Sevilla, Ángel Boza hauria acudit la tarda d'aquest passat dimecres a un centre comercial de la capital andalusa i després d'interessar-se per unes ulleres de sol valorades en uns 200 euros, s'hauria fet amb les mateixes i ha retirat el dispositiu d'alarma i n'ha col·locat unes altres en el lloc de l'expositor de venda on estaven les altres.
ALTERCAT AMB ELS VIGILANTS
Després d'això, s'hauria desplaçat a l'aparcament del centre comercial per pujar al seu vehicle i abandonar el recinte, però va ser abordat per dos vigilants de seguretat en haver-se adonat del furt un dels venedors del centre comercial i haver donat l'alerta. Lluny d'atendre les indicacions dels vigilants, segons la Policia Local de Sevilla, Boza va envestir contra ells amb el seu cotxe, i van resultar tots dos lesionats encara que no de gravetat.
I després que els vigilants avisessin la Policia, agents del Grup Giralda de la Policia Local van interceptar Ángel Boza a l'avinguda Menéndez Pelayo quan conduïa el seu vehicle, atès que Boza ha tingut retirat temporalment el seu permís de conduir dues vegades, a compte de sengles condemnes del 2014 i 2016 per conduir superant la taxa màxima d'alcohol permesa i altres infraccions de trànsit.
No obstant això, el seu permís està actualment en vigor en haver complert recentment la segona de les condemnes i haver recuperat el document.