El president de Seat viatja a Algèria per potenciar el seu principal mercat en el Nord d'Àfrica

Planta de Seat a Algèria
SEAT
Publicat 14/1/2018 12:40:15CET

   Es reunirà amb el primer ministre algerià coincidint amb l'inici de vendes del nou Eivissa, que s'acobla al país

   BARCELONA, 14 Gen. (EUROPA PRESS) -

   El president de Seat, Luca de Meo, visitarà aquesta setmana Algèria en un viatge institucional en què es reunirà amb el primer ministre i amb el ministre d'Indústria del que és el principal mercat de l'automobilística en el Nord d'Àfrica i on la marca té vocació de créixer.

   Des del passat estiu, Seat acobla a Algèria el seu model Ibiza, en una planta situada a Relizane --a uns 220 quilòmetres a l'oest d'Alger, la capital--, en la qual es fabriquen uns 200 vehicles al dia i de la qual també surten el Volkswagen Golf i Caddy i l'Skoda Octavia.

   El Grup Volkswagen va signar un acord a la finals del 2016 amb l'empresa Sovac, el seu importador per al país, per acoblar vehicles del grup, sent Seat la que lidera el projecte i la que més unitats produeix, i la planta es va inaugurar al juliol de l'any passat.

    De Meo es reunirà amb el primer ministre, Ahmed Ouyahia, i amb el ministre d'Indústria i Mines, Youcef Yousfi, coincidint amb l'inici de les vendes de la nova generació de l'Ibiza al país nord-africà.

   La intenció del govern d'Ouyahia és impulsar una indústria algeriana de l'automòbil a través de la instal·lació dels grans fabricadors i dels seus proveïdors, ja que la importació de cotxes està limitada a través de quotes, fet que fa que la producció local sigui l'única manera d'aconseguir volums.

    De Meo aprofitarà també la trobada per explorar les possibilitats de comercialitzar a Algèria cotxes propulsats per Gas Natural Comprimit (GNC), una tecnologia que Seat pretén potenciar per reduir les emissions de gasos contaminants.

EXPANSIÓ INTERNACIONAL

   Algèria és el principal mercat de Seat en el Nord d'Àfrica --seguit del Marroc i Tunísia--, una de les àrees d'expansió prioritàries de la marca en la seva estratègia d'internacionalització més enllà d'Europa, juntament amb altres països de l'arc mediterrani com Israel i Turquia.

   Aquesta és la segona etapa de creixement de Seat a Algèria, que ja va ser un mercat important per a la marca a principis d'aquesta dècada, fins que es van imposar per part del govern algerià restriccions a la importació.

   El 2013, la companyia de Martorell (Barcelona) va vendre 20.500 cotxes a Algèria, el seu màxim històric al país, una xifra que va anar descendint fins a les poc més de 4.000 unitats el 2016, mentre que el 2017 han tornat a pujar les vendes fins a fregar els 5.000 cotxes per l'efecte de la nova planta.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.