Publicat 13/03/2015 12:37

El president del Port de Barcelona reclama una connexió ferroviària internacional "competitiva"

El presidente del Puerto de Barcelona Sixte Cambra
EUROPA PRESS

GIRONA, 13 març (EUROPA PRESS) -

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha demanat aquest divendres una connexió ferroviària internacional "competitiva" que converteixi en rendible el transport de contenidors des del port cap a Europa.

Durant una sessió del Cercle d'Infraestructures en la Cambra de Comerç de Girona, ha reclamat la necessitat de tancar "un gran acord polític als dos costats de la frontera per acabar amb aquesta assignatura pendent" i poder augmentar el transport ferroviari de mercaderies cap als països europeus i reduir el transport per carretera.

Ha assenyalat que el transport per ample de via internacional no és rendible "pels costos de passar pel túnel del Pertús".

En aquesta línia, ha explicat que transportar un contenidor des del Port de Barcelona cap a Madrid costa un 70% menys que transportar-lo a 600 quilòmetres al nord: "Compartim alta velocitat i estalviem el cost" del túnel transfronterer.

Cambra ha assegurat que aquests impediments frenen el creixement de l'activitat ferroviària del port "que és molt important, però els serveis són mínims per la falta de competitivitat" malgrat ser l'únic de l'Estat connectat a l'ample internacional.

Les xifres demostren que el 2005 només el 2% dels contenidors que sortien del Port de Barcelona ho feien per ferrocarril, el 2014 han representat el 14%, i calculen arribar al 20% el 2020, una quota semblant a la de ports del nord com Hamburg.

GIRONA, ÀREA D'INFLUÈNCIA

Cambra ha recordat que la demarcació de Girona és "àrea d'influència immediata" del Port de Barcelona, i que és important identificar tres o quatre terminals intermodals a Catalunya, una de les quals podria ser el centre intermodal del Far-Vilamalla (Girona).

Així mateix, ha reclamat fer arribar l'ample de via internacional de Figueres (Girona) a Portbou (Girona), una possibilitat que defensen des de la Cambra de Comerç per possibilitar un enllaç ferroviari amb Europa --primer pas per consolidar el Corredor del Mediterrani-- i eliminar els combois de mercaderies de la via d'alta velocitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés