Actualitzat 07/05/2018 11:19

El president del Parlament Europeu diu que Catalunya és un "problema espanyol" i "no cap mediació europea"

El president del Parlament Europeu, Antonio Tajani
EUROPA PRESS - Arxiu

MADRID 7 maig (EUROPA PRESS) -

El president del Parlament Europeu, Antonio Tajani, ha dit aquest dilluns que la situació a Catalunya "és un problema espanyol" i "no cap mediació europea", encara que ha instat el Govern central i els partits independentistes a "buscar una solució positiva".

En declaracions en Onda Cero recollides per Europa Press, ha afirmat que la qüestió catalana cal "explicar-se-la bé als europeus", encara que ha reiterat que "no és un problema fora d'Espanya".

"És important buscar un acord, no es pot treballar en la separació d'una petita pàtria perquè la pàtria és Espanya. És important parlar dins del marc constitucional espanyol. Un diàleg dins d'Espanya. No hi ha mediació europea a Catalunya perquè és un problema espanyol", ha subratllat Tajani en declaracions a la Cadena Ser recollida per Europa Press.

D'altra banda, Tajani ha definit el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, com un "bon polític, que parla poc i fa molt" i ha sol·licitat a Espanya i Itàlia que juguin un "paper protagonista" en la Unió Europea.

Contingut patrocinat