Publicat 26/02/2018 13:26

El PP veu una "deplorable utilització partidista" del Mobile per part del soberanisme

Santi Rodríguez, PP
EUROPA PRESS

Demana un candidat a la Presidència sense causes judicials i qüestiona que pugui ser Turull

BARCELONA, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

El secretari general del PP català, Santi Rodríguez, ha acusat aquest dilluns l'independentisme d'una "deplorable utilització partidista" del Mobile World Congress (MWC), i creu que això pot posar en risc que el congrés segueixi a Barcelona.

En roda de premsa, ha criticat que qüestions com la manifestació del diumenge passat per la presència del rei i la decisió del president del Parlament i l'alcaldessa de Barcelona, Roger Torrent i Ada Colau, de no assistir a la recepció oficial del rei "l'única cosa que fan és perjudicar la imatge de Barcelona i Catalunya".

A més, ha alertat que "el que fan és jugar amb el pa de molta gent", ja que assegura que la celebració del MWC dona treball a moltes persones i és molt important per a l'economia.

Rodríguez ha afirmat que la continuïtat del MWC a Barcelona està en perill perquè, segons ell, els seus responsables temen que es mantingui "certa conflictivitat" política als carrers de Barcelona.

Ha assenyalat que les protestes del diumenge passat, que ha titllat de gatzara, contribueixen a aquest temor, i ha recriminat a l'independentisme pretendre utilitzar el Mobile "d'aparador mundial per donar a conèixer les seves reivindicacions polítiques".

"POSTUREIG" DE COLAU

Rodríguez ha criticat Colau i Torrent per no assistir a la recepció al rei abans del sopar inaugural del MWC: "No es tractava de res més que esperar el cap de l'Estat, saludar-lo i donar-li la mà. Després ho van fer en el sopar".

També ha destacat que Colau va mantenir el respecte institucional durant el sopar i el discurs, per la qual cosa considera que la seva absència en la recepció "forma part més del postureig que d'una altra cosa", i que, al seu parer, Torrent no va tenir aquest respecte en l'acte del divendres passat en el Col·legi d'Advocats de Barcelona (Icab).

INVESTIDURA

El també diputat del Parlament ha insistit que "si hi ha un president (de la Generalitat) que, per un motiu o un altre, no pot assumir les seves responsabilitats", el Govern central mantindrà l'aplicació del 155, de manera que ha reclamat a l'independentisme que presentin un candidat sense processos judicials oberts.

Ha advertit que els grups independentistes "sabien que tindrien objeccions importants des del punt de vista polític i jurídic" en presentar en les seves llistes electorals polítics empresonats, a l'estranger o amb procediments oberts.

Preguntat per si el Tribunal Suprem hauria de permetre al diputat de JxCat Jordi Sànchez assistir al Parlament en una eventual investidura, ha rebutjat opinar sobre resolucions judicials i ha avisat que aquesta decisió dependrà únicament del jutge.

Així mateix, ha qüestionat que el diputat de JxCat Jordi Turull pugui ser candidat a la Presidència, perquè té un procés obert amb la justícia: "No em fa l'efecte que sigui la persona que pugui oferir més garanties al capdavant de la Presidència".

PLE DEL DIJOUS

Rodríguez ha recordat que el PP va presentar una proposta de resolució que pretén incloure en l'ordre del dia del ple d'aquest dijous i que ja s'ha admès a tràmit, encara que veu necessària una reunió de la Junta de Portaveus per incloure aquest punt en el ple.

Per això ha dit que, si Torrent no convoca la Junta de Portaveus en les pròximes hores, el PP demanarà una Junta extraordinària per incloure la seva proposta de resolució en el ple.

Contingut patrocinat