MADRID, 31 oct. (EUROPA PRESS) -
El portaveu parlamentari del PP, Rafael Hernando, ha titllat aquest dimarts de "peripatètica" la marxa a Brussel·les de l'expresident català Carles Puigdemont i diversos dels seus consellers i els ha demanat que deixin de fer el "poca-solta". "En política es poden fer moltes coses, però el que no es pot fer és el ridícul", ha sentenciat, parafrasejant l'expresident Josep Tarradellas.
En roda de premsa al Congrés, Hernando ha censurat que Puigdemont hagi aconseguit "arrossegar" el tema català a la comunitat internacional, després del seu viatge a la capital europea, malgrat que no haver-hi trobat "cap" suport excepte el d'"alguns radicals extremistes d'Europa i del món", com el president veneçolà, Nicolás Maduro.
El dirigent 'popular' considera que els moviments del ja expresident no només són fruit d'una "òpera bufa", sinó que resulten "peripatètics", per la qual cosa ha demanat a l'antic Govern de la Generalitat que deixin de fer el "poca-solta".
CELEBRA QUE NO FUGI DE LA JUSTÍCIA
En aquest punt, Hernando ha reclamat als qui han conduït Catalunya "a la confrontació, a l'odi, al fanatisme i a la disgregació, que parin ja", que reconeguin les seves "derrotes" i que concorrin a les eleccions autonòmiques, que no plebiscitàriess, del proper 21 de desembre, uns comicis, ha dit, que se celebraran en "llibertat" i "urnes de debò", no amb "caixes de roba bruta".
Però, a més, els ha demanat que "respectin" l'ordre constitucional i jurídic acudint a donar resposta de les seves responsabilitats davant la justícia per les "violacions" de la llei dels últims temps i pel "cop" a la democràcia a Catalunya que va vertebrar amb qui va ser el seu vicepresident, Oriol Junqueras, amb el suport dels seus "amics" de Podem.
En aquest punt, i després d'escoltar que l'expresident no fugirà de la Justícia, Hernando ha admès que s'alegra que així sigui, sobretot perquè fins ara no ha actuat "amb molta valentia", com ho demostra el fet que tanqués el Parlament, que no volgués debatre amb ningú i que portés els seus diputats a votar en secret, com si fossin els "herois del silenci", una declaració d'independència de Catalunya.
"Si té un raig de dignitat i vol respectar l'ordenament jurídic i comparèixer davant els tribunals, em sembla molt bé", ha insistit el diputat 'popular', sobretot després que en els últims temps ha estat "serprentejant" per eludir les seves responsabilitats.
ELS "DISBARATS" CONDUEIXEN Al 155
Quan ha estat preguntat sobre la petició que ha fet des de Brussel·les que es respectin els resultats del 21-D si torna a haver-hi una majoria secessionista, Hernando ha respost que qui no ho ha fet és Puigdemont, a qui ha recordat que en els últims comicis el soberanisme va aglutinar el 47 per cent dels vots.
"Amb 70 vots han volgut imposar a 47 milions d'espanyols i a 500 milions d'europeus un model d'Estat a la seva imatge, semblança i conveniència --ha manifestat--. Això és un disbarat, i els disbarats al que condueixen és al 155".
Finalment, i sobre el desig de Puigdemont de romandre a Brussel·les per no tenir garantida la seva seguretat a Espanya, Hernando li ha replicat que "no es preocupi" que els Mossos d'Esquadra estan per protegir-lo i, si no, la Guàrdia Civil i la Policia Nacional s'encarregaran de la seva seguretat, com la de qualsevol altre ciutadà.