Actualitzat 17/12/2013 21:36

El PP va citar Camacho per "recompondre" el clima després de tombar la seva proposta de finançament

Van acordar impulsar un grup de treball per donar resposta al "desafiament sobiranista" de Mas

Alicia Sánchez-Camacho, en el Parlament
EUROPA PRESS

MADRID, 10 oct. (EUROPA PRESS) -

La direcció nacional del PP va convocar dimarts passat la presidenta del partit a Catalunya, Alicia Sánchez Camacho, per "recompondre" el clima i superar malentesos després del 'cop de porta' a la proposta de finançament que ha presentat un dia abans a Madrid, segons han informat a Europa Press fonts populars presents en la trobada.

A la reunió van assistir la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal; els tres vicesecretaris del partit, Carlos Floriano, Javier Arenas i Esteban González Pons; Alicia Sánchez-Camacho; el portaveu del PP al Parlament, Enric Millo; i el secretari general del partit a Catalunya, Jordi Cornet.

L'objectiu d'aquesta trobada a 'Gènova', que es va fer en un to distès, era "recompondre" el clima, superar "malentesos" i expressar suport i "afecte" a la presidenta del PP català després de les dures crítiques que dirigents de partit havien dirigit a la seva proposta de finançament, segons les fonts consultades, que sostenen que aquest assumpte no va estar dimarts a sobre de la taula.

APAGAR L'INCENDI DEL FINANÇAMENT

Dilluns Camacho va recordar a Madrid la iniciativa que la seva formació va aprovar el maig del 2012 i que advoca per una revisió profunda del model de finançament que limiti la solidaritat interterritorial i garanteixi l'ordinalitat, de manera que les autonomies no perdin posicions al rànquing de renda per càpita una vegada aplicada.

Tots els presidents autonòmics del PP van posar el crit al cel i van recriminar al PP català que vulgui acabar amb la igualtat: la Junta de Castella i Lleó va arribar a parlar de "barbaritat" i la Comunitat de Madrid va amenaçar amb una consulta als seus ciutadans si algú vol un règim fiscal a la carta.

És més, la pròpia Cospedal va rebutjar un model de finançament singular per a Catalunya assegurant que la solidaritat interterritorial està "en els gens del PP".

El Govern central i la direcció nacional es van posar el mateix dilluns a treballar per calmar els ànims i rebaixar la tensió; Sánchez-Camacho va mantenir una trobada amb el president del Govern central i del partit, Mariano Rajoy, a Moncloa i, l'endemà, es va entrevistar amb el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, que dimarts suavitzava el seu missatge assegurant que la proposta del PP català respecta la igualtat dels espanyols i no discrimina a ningú.

RESPONDRE A LES "MENTIDES" DE PERÒ

En la trobada es va acordar que aviat es constituirà el grup de treball que compondran càrrecs del PP nacional i de l'equip de Camacho, segons han assenyalat les fonts consultades.

Aquest grup de treball pretén donar resposta al "desafiament" sobiranista" del president de la Generalitat, Artur Mas, i més després que la pròpia líder del PP català assegurés fa poc que han d'explicar les "mentides" en les que es basa.

De fet, el PP català vol donar una empenta a la seva campanya 'Dret a saber' front a 'dret a decidir' que la formació va posar en marxa l'estiu passat amb l'objectiu de desmentir algunes de les afirmacions de CiU i ERC.

Les últimes declaracions de Rajoy estan en sintonia amb aquesta campanya del PP català ja que dimarts va afirmar rotund, en resposta a un senador de CiU, que el seu Executiu no "maltracta" Catalunya i els catalans tenen dret a saber la veritat, sense ser confosos per la utilització de "prejudicis o greuges".

En aquesta estratègia de combatre les "mentides", el ministre d'Hisenda es va comprometre a publicar les balances fiscals, segons ha avançat Camacho, qui aquest dimecres ha dit als periodistes que el PP català sortia reforçat després de les seves reunions a Madrid.

Contingut patrocinat