Publicat 24/07/2015 12:02

El PP recalca que la decisió sobre la candidatura a Catalunya "no està presa"

Margallo diu que el PP i el PSC han viscut una situació incòmoda perquè "el clima de Catalunya és un règim de moviment nacional"

BARCELONA/MADRID, 24 jul. (EUROPA PRESS) -

El vicesecretari d'Organització i Electoral del PP, Fernando Martínez-Maíllo, ha assegurat que "no està presa" la decisió sobre la candidatura del PP a Catalunya i si l'encapçalarà la presidenta del PP català, Alícia Sánchez-Camacho.

"He llegit en els mitjans una cosa i la contrària, encara no estan convocades les eleccions catalanes, el partit té els seus temps, els seus moments, i per tant aquesta decisió encara no està presa", ha afirmat en una entrevista a RNE aquest divendres recollida per Europa Press.

Maíllo ha destacat que la tasca de la presidenta del PP català ha estat "una grandíssima feina en aquests anys en una situació molt complexa amb aquest desafiament".

"L'Alícia ha fet una magnífica tasca amb la seva gent i en qualsevol cas la decisió es prendrà en els pròxims dies", ha assenyalat, i ha afegit que cal ser prudents.

A més ha aclarit que la direcció nacional del partit parla diàriament amb el PP català i que hi ha "preocupació pel desafiament sobiranista" de la mateixa manera que, segons la seva opinió, succeeix en tot el conjunt de la societat espanyola.

Per la seva banda, el ministre d'Afers Estrangers i de Cooperació, José Manuel García Margallo, ha dit que a ell no li consta que Camacho ja no sigui la candidata perquè, segons ha dit, la vida del partit la segueix "molt de lluny".

"Jo he d'escombrar la cantonada que em toca, que és la del Ministeri", ha dit, tot i que ha afegit que sempre està disponible per al partit i molt més per al partit a Catalunya.

Preguntat llavors si s'estava oferint com a candidat, ha respost que això és "molt imaginatiu", perquè si digués que està disposat a ajudar a França ningú interpretaria que s'estigués postulant per presidir-la, ha argumentat, en una entrevista a Onda Cero recollida per Europa Press.

SITUACIÓ INCÒMODA A CATALUNYA

Per a Margallo, el PP, però també el PSC, ha viscut en aquesta comunitat una situació molt incòmoda perquè considera que "el clima de Catalunya és un règim de moviment nacional".

Segons la seva opinió, aquest clima està millorant, però ha afegit que "hi ha hagut èpoques en les quals si et declaraves espanyolista, i el PP és absolutament espanyolista, et condemnaven bàsicament a la mort civil".

Això, ha dit, li ha passat al PP, al PSC i a tots els qui diuen que buscar la secessió és "un disbarat".

Per la seva banda, el vicesecretari de Comunicació del PP, Pablo Casado, ha al·legat també que les eleccions a Catalunya no estan convocades i mentre no estiguin convocades "no es parla de candidatures", ha dit a Onda Madrid.

Contingut patrocinat