Actualitzat 02/08/2013 14:45

El PP i PSOE marquen les seves pitjors dades

Rajoy en el Pleno sobre Bárcenas
Foto: EUROPA PRESS

MADRID, 2 Ago. (EUROPA PRESS)

L'enquesta del Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) del mes de juliol passat reflecteix la caiguda dels dos partits majoritaris, el PP i el PSOE, que marquen els seus pitjors registres dels últims anys (32,5 i 27,2% respectivament), mentre segueixen en ascens tant Izquierda Unida com UPyD.

   En concret, el CIS dóna el juliol una estimació de vot al PP del 32,5%, 12 punts per sota de la majoria absoluta que va aconseguir en les generals de 2011, mentre que al PSOE se li atribueix un suport del 27,2% també per sota del seu resultat de les últimes eleccions. Tots dos baixen amb relació a l'enquesta anterior, tot i que més el PP, i la distància entre els quals se situa ara en 5,3 punts.

   En canvi, Izquierda Unida puja fins a l'11,5%, gairebé cinc punts més que en les generals, i UPyD es col·loca al 8,8%, gairebé el doble dels seus vots de 2011.

Contingut patrocinat