Actualitzat 24/08/2017 15:39

PP, PSOE i Cs rebutgen que Zoido hagi d'explicar al Congrés els interrogatoris de la Guàrdia Civil a la Generalitat

Denúncia de la Generalitat a la Guàrdia Civil per interrogatoris
TWITTER @JORDITURULL

MADRID 24 ago. (EUROPA PRESS) -

El PP, el PSOE i Ciutadans han rebutjat a la Diputació Permanent del Congrés la petició d'ERC i el PDeCAT perquè el ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, comparegui en la Cambra per una intervenció de la Guàrdia Civil el juliol passat en què va interrogar funcionaris, empreses i alts càrrecs de la Generalitat de Catalunya en relació amb els seus plans sobre el referèndum independentista.

Les dues formacions catalanes han sostingut que l'actuació dels agents no estava sostinguda per una ordre judicial i han qualificat de gravíssim l'ocorregut, motius que van portar el govern autonòmic a presentar una denúncia contra la Guàrdia Civil. Per a tots dos partits, l'objectiu que hi ha darrere d'aquesta intervenció policial és intentar aturar el referèndum d'independència.

Tant PP, com a PSOE i Ciutadans han explicat que els agents treballaven com a policia judicial per al jutjat d'Instrucció número 13 de Barcelona i que els interrogatoris en qüestió formen part de les perquisicions per oferir dades al jutge.

Es tracta del jutjat que investiga les declaracions de l'exsenador d'ERC Santiago Vidal on assegurava que la Generalitat disposa de milions d'euros per organitzar el referèndum d'independència i que ha obtingut il·legalment dades dels ciutadans per elaborar un cens.

El portaveu del PP, Carlos Rojas, que ha utilitzat arguments similars que PSOE i Ciutadans, ha dit que la compareixença de Zoido no tindria sentit per explicar un treball judicial i interferiria en la investigació que segueix el jutge.

"La Generalitat hauria d'haver col·laborat més i mai denunciar la institució", ha afegit el portaveu popular en referència a la denúncia judicial que va presentar dies després el Govern català contra la Guàrdia Civil.

El portaveu del PDeCAT, Jordi Xuclá, ha denunciat el succeït i ha preguntat quantes vegades ha entrat la policia al Congrés, el Senat o La Moncloa de manera similar; per part d'ERC, Gabriel Rufián ha posat l'èmfasi en el fet que el delicte que es persegueix és el referèndum. Els han donat suport tant Units Podem com el PNB.

Contingut patrocinat