MADRID, 2 abr. (EUROPA PRESS) -
El portaveu del Grup Popular al Congrés, Rafael Hernando, ha dit aquest dilluns que espera que l'expresident català Carles Puigdemont, reclòs en un centre penitenciari alemany, comparegui "al més aviat possible" davant la justícia, al mateix temps que ha subratllat la necessitat que Catalunya tingui aviat un Govern "net".
En els passadissos de la Cambra baixa, el diputat popular ha assenyalat que "tant Puigdemont com la resta de persones que han comès delictes a Catalunya" han d'adonar-se que tenen "serioses responsabilitats" i que han de comparèixer "al més aviat possible" davant els tribunals perquè "la justícia pugui actuar".
Hernando ha defensat que un pot no estar d'acord amb les lleis, però que "sempre cal respectar-les", cosa que, segons ha denunciant, no ha fet el Govern de Puigdemont amb el seu intent de "donar un cop per destruir Espanya".
Per això, el dirigent popular ha insistit en la necessitat que Puigdemont i els membres del seu Govern reclamats per la justícia espanyola compareguin "al més aviat possible" i "assumeixin" les responsabilitats que determinin els jutges.
TRIAR UN GOVERN, LA PRIMERA OBLIGACIÓ
I aviat també ha dit que espera que Catalunya tingui un Govern que es dediqui als problemes dels catalans i que "posi en valor" l'autogovern, que, segons Hernando, és un element important per al funcionament institucional de la comunitat i del seu Parlament.
"Però desgraciadament portem un any amb un Parlament que no exerceix les seves funcions més enllà del que són simples embolics, i amb un Govern que va decidir situar-se al marge de la llei i que en aquests moments no pot complir amb les seves obligacions", ha lamentat.
Per això, ha cridat les forces polítiques catalans al fet que siguin "conscients" de quin és la seva "primera obligació", que és triar un Executiu "net" que doni estabilitat "d'una vegada per sempre" a Catalunya perquè les institucions funcionin amb "normalitat" "al més aviat possible".