Actualitzat 30/10/2017 10:59

El PP-A espera que la majoria que va sortir aquest diumenge als carrers també sigui present a les urnes el 21-D

Loles López
Europa Press

SEVILLA 30 oct. (EUROPA PRESS) -

La secretària general del PP-A i membre de la Comissió del Senat encarregada de tramitar les mesures respecte a Catalunya, Loles López, ha manifestat aquest dilluns que l'article 155 s'ha aplicat en el moment en què s'havia d'aplicar i ha assenyalat que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, s'ha carregat de raons per fer-ho i ha esgotat la via del diàleg. Ha confiat que la majoria que aquest diumenge va sortir als carrers a Catalunya sigui present també a les urnes el proper 21 de desembre.

En declaracions a Canal Sur Televisión recollides per Europa Press, López ha insistit que l'Executiu nacional ha actuat quan havia d'actuar i de manera magistral, vetllant per la unitat d'Espanya i de tots els espanyols.

Per a Loles López, Rajoy ha donat un exemple de posar Espanya per sobre de qualsevol ideologia i qüestió política.

Ha confiat que en les eleccions del proper 21 de desembre la societat catalana parli lliurement i amb garanties. Ha expressat el seu desig que aquesta majoria que aquest diumenge va sortir als carrers també sigui present a les urnes en les properes eleccions. Es tracta, segons ha apuntat, d'una majoria no silenciosa, sinó que ha estat "silenciada" pels independentistes, que quina "valentia" han demostrat, que "quan han de donar la cara acudeixen al vot secret".

Ha assenyalat que els únics responsables de l'aplicació del 155 són el president català Carles Puigdemont i l'independentisme.

Així mateix, ha qualificat d'"intel·ligent" la resposta que el Govern central va donar aquest diumenge després del missatge de Carles Puigdemont "en diferit", que no es pronunciaria sobre aquestes manifestacions perquè ja no és president català.

Respecte a la feina de la comissió en els darrers dies, Loles López ha assenyalat que es queda amb el sentit de responsabilitat, de rigor i d'haver esgotat totes les vies del diàleg i amb aquesta sensació de defensar tot un país per recuperar la convivència, la llibertat i la igualtat.

Contingut patrocinat