Actualitzat 10/12/2018 17:04

El PP diu que l'acte amb Puigdemont i Valtonyc a Brussel·les "no és representatiu de l'opinió dels gallecs"

Pedro Puy, al Parlament
Europa Press - Arxiu

SANTIAGO DE COMPOSTEL·LA 10 des. (EUROPA PRESS) -

El portaveu parlamentari del PPdeG, Pedro Puy, ha afirmat que l'acte en què van participar l'expresident Carles Puigdemont i el raper Valtonyc al centre gallec de Brussel·les "no és representatiu de l'opinió dels gallecs".

"No és representatiu de l'opinió dels gallecs de l'interior i dels que són a la Galícia exterior, perquè el suport a aquest tipus d'activitats són clarament perjudicials per a Galícia en cas de consumir-se", ha assenyalat, a les preguntes dels periodistes en roda de premsa sobre el caràcter independentista de l'esdeveniment.

Així, el portaveu dels populars a la Cambra autonòmica ha opinat que aquestes "activitats", en cas de "consumir-se", són "clarament perjudicials" mentre "es parla dels interessos de Galícia", més enllà dels sentiments.

A més, ha afirmat que als populars no els mereixen "una bona opinió" aquest tipus d'actes i ha destacat que haurà de ser la directiva del centre la que "haurà de respondre", perquè és la que gestiona el centre.

La Xunta, segons ha exposat, "col·labora" amb aquest tipus d'entitats en promoció de la cultura gallega i en activitats destinades a la comunitat gallega que resideix a l'exterior, però això "no vol dir que controli tot el que fan aquests centres".

EN MAREA

Per la seva banda, el portaveu d'En Marea, Luís Villares, ha manifestat que "no s'ha de fer censura preventiva" sobre els actes, i que a posteriori, les mesures s'haurien de prendre si "algú fa alguna cosa il·lícita".

En tot cas, quan li han preguntat sobre aquest assumpte en roda de premsa, ha dit "desconèixer" els detalls sobre l'acte al centre gallec de Brussel·les.

Contingut patrocinat