Actualitzat 17/12/2013 21:57

El PP demana no generar falses expectatives sobre 'terceres vies' per a Catalunya que són "quimèriques"

Rosa Díez, de UPyD, y Alfonso Alonso, del PP
EUROPA PRESS

MADRID 31 oct. (EUROPA PRESS) -

El portaveu del PP al Congrés dels Diputats, Alfonso Alonso, ha demanat aquest dijous no generar falses expectatives sobre 'terceres vies' per a Catalunya que són "quimèriques".

"Això seria el pitjor", ha advertit el dirigent popular en una entrevista a TVE recollida per Europa Press.

Dit això, el dirigent popular ha opinat que la posició del PSOE davant del projecte sobiranista del president de la Generalitat, Artur Mas, "s'ha vist feble i tèbia".

Alhora, ha comentat que aquesta posició ha encoratjat "encara més aquells que volien canviar la cultura política del PSOE a Espanya".

"Això de les 'terceres vies' cal prendre-s'ho amb molta cura", ha advertit Alfonso Alonso, i alhora ha conclòs que a la Constitució termes confusos sobre aquesta qüestió.

Preguntat sobre com es troben les converses amb CiU, ha contestat que el PP sempre ha buscat una relació amb el partit nacionalista català, i ha assenyalat que el portaveu de la formació a la Cambra Baixa "sempre ha intentat buscar aquesta relació a Madrid".

"Tot i això, portem uns anys que hi ha una deriva de CiU, d'Artur Mas a Catalunya, que amenaça d'escombrar qualsevol possibilitat de relació i amb trencar el diàleg", ha reprotxat.

Davant d'això, Alonso ha defensat la necessitat de posar en valor l'àmbit del que es pot parlar, així com "deixar les oportunitats més petites possibles a la ruptura i a qui vol dividir".

REFORÇAR EL PP CATALÀ

Sobre el descens del PP català en les enquestes a favor de Ciutadans, liderat per Albert Rivera, ha explicat que el seu partit ha de reforçar sempre la seva alternativa a Catalunya amb "absoluta claredat".

Ha afirmat que es tracta d'una tasca de mitjà i llarg termini i creu que "no és un treball de les enquestes d'aquesta setmana ni de les enquestes de la setmana que ve".

"Sempre hem mantingut el mateix discurs de defensa de la unitat d'Espanya, defensa de la convivència i això et fa guanyar la credibilitat. Els vaivens, el fet d'inventar-se ara una cosa... això mai pot ser una alternativa per a una formació seriosa que té un suport en una gran formació nacional i que té el suport del Govern d'Espanya", ha tancat.

Contingut patrocinat