Publicat 13/02/2018 13:15

El PP afirma que ERC i JxCat mantenen una "guerra freda"

Alejandro Fernández (PP)
EUROPA PRESS

BARCELONA 13 febr. (EUROPA PRESS) -

El portaveu del PP en el Parlament, Alejandro Fernández, ha definit la relació entre ERC i JxCat com una "guerra freda" en què competeixen per mostrar més compromís amb el procés sobiranista i llançar-se retrets.

En roda de premsa, ha dit aquest dimarts que la prioritat de tots dos és quedar un per sobre de l'altre a nivell de compromís amb el procés independentista i poder acusar-se entre ells de "botiflers".

"Qui surt perjudicat és el prestigi de la Generalitat", i ha atribuït a aquesta situació una pèrdua de prestigi internacional de les institucions polítiques catalanes.

El popular ha dit que Catalunya "necessita urgentment que Puigdemont surti de l'equació" i ha advertit que el candidat a presidir el Govern és un perill per a Espanya però també per a Europa pel missatge euroescèptic que veu en el seu discurs.

Fernández ha donat suport a les mesures del Govern central per "garantir la legalitat", en referència al recurs que presentaria l'Executiu davant la possibilitat de modificar la Llei de Presidència, una iniciativa que alteraria els principis de l'article 155, ha lamentat.

QUEIXES A LA TAULA

El popular s'ha queixat que al seu grup se li va comunicar que podia assistir a les reunions de la Mesa, amb veu encara que sense dret a vot, però segueixen sense rebre cap invitació setmanes després

Per a ell, no s'entén "aquest canvi o retard en el criteri" que ja s'aplicava en la legislatura passada, ha dit.

Contingut patrocinat