MADRID, 24 oct. (EUROPA PRESS) -
La portaveu parlamentària del PP, Dolors Montserrat, ha acusat el Govern de Pedro Sánchez d'haver traslladat la sobirania nacional des del Congrés dels Diputats a la presó de Lledoners (Barcelona), on es troben empresonats els líders sobiranistes catalans, i la vicepresidenta, Carmen Calvo, ha rebutjat aquestes paraules, i ha incidit en què la sobirania resideix al Congrés que va donar la confiança fa quatre mesos a Sánchez i la hi va retirar a Mariano Rajoy.
El duel parlamentari que han protagonitzat les dues durant la sessió de control al Govern al Congrés ha versat aquest dimecres sobre la confiança que els espanyols tenen en l'actual Executiu, com així resava la pregunta que Montserrat ha formulat a Calvo. "La confiança no és una entelèquia, està reglada. Vostès la van perdre, nosaltres la vam obtenir i amb això treballem", ha respost en primera instància la vicepresidenta.
De seguida, la portaveu popular ha contrastat la confiança que, al seu parer, els espanyols tenen dipositada en el seu partit enfront de la de l'Executiu de Pedro Sánchez. Segons ha dit, la societat sap que el PP és "la garantia de la unitat" del país perquè "mai es jugaran el futur" d'Espanya ni el dels espanyols, com tampoc la seva convivència i llibertat, pactant uns Pressupostos en una presó amb "aquells que volen liquidar" el país.
NO TOT VAL EN DEMOCRÀCIA
"(Els espanyols) confien en nosaltres perquè no venem els nostres principis i valors per aferrar-nos a la cadira de la Moncloa ni perquè enviem el vicepresident econòmic --en al·lusió al líder de Podem, Pablo Iglesias-- a una presó a intercanviar Pressupostos per indults. És una humiliació a tots els espanyols i en democràcia no tot s'hi val", ha prosseguit.
En aquest punt, Montserrat s'ha preguntat si algú es pot imaginar la cancellera alemanya, Angela Merkel; la primera ministra britànica, Theresa May, o el president de França, Emmanuel Macron, negociant uns Pressupostos amb "colpistes empresonats". "Vostès es poden imaginar en un altre país europeu una vergonya més gran que pactar uns Pressupostos amb colpistes empresonats?", ha abundat.
Dit això, la dirigent popular també ha aprofitat per acusar el Govern central d'estar "enganyant" Europa i tots els espanyols amb uns Pressupostos que són "la llavor de la futura crisi econòmica a Espanya" i "la ruïna segura" a la qual porten el país quan les esquerres governen.
"Per tot això, els espanyols no podem confiar en vostès. No podem confiar en un Govern que no respecta la divisió de poders i que permet que la sobirania nacional ja no estigui representada en aquest Parlament, sinó que estigui a Lledoners --ha resumit--. Amb la dignitat d'Espanya no s'hi juga".
"NO M'APLIQUI LA DOCTRINA TEJERINA"
"No m'apliqui la doctrina Tejerina, que no sóc una nena encara que sóc andalusa i m'he assabentat de què ha passat en aquest país a temps real", ha començat replicant Calvo, que ha subratllat les raons per les quals el PP i Mariano Rajoy van perdre la confiança del Congrés, "on hi ha el vot de tots els espanyols".
La vicepresidenta ha acusat els populars d'haver "aprofitat" la crisi per fer "un reset ideològic insultant contra l'Estat del Benestar, les polítiques d'igualtat, els drets, les llibertats i les necessitat de redistribució de dignitat als espanyols", i els ha recriminat que no hagin reflexionat sobre les raons que els van portar a perdre la confiança dels espanyols i, amb això, el poder.
"Saben per què? Perquè li van donar una extraordinària confiança a les lleis processals, al Codi Penal i als tribunals, on tenen multitud de casos de corrupció perquè estaven construint la desconfiança de la democràcia espanyola", ha indicat.
Segons ha subratllat, la confiança està al Congrés i, a més, en els drets d'igualtat i en les polítiques socials que, segons Calvo, Montserrat sembla no haver entès malgrat haver estat ministra de Igualtat.