Publicat 20/02/2018 15:00

El PP acata la decisió del TC sobre el castellà: "És el que ens diferencia dels separatistes"

Alejandro Fernández, PP
EUROPA PRESS

Gabriel "tard o d'hora haurà d'assumir" la seva responsabilitat davant el jutge

BARCELONA, 20 febr. (EUROPA PRESS) -

El portaveu del PP en el Parlament, Alejandro Fernández, ha acatat aquest dimarts la sentència del Tribunal Constitucional (TC) que anul·la el sistema per garantir l'escolarització en castellà a Catalunya: "És el que ens diferencia dels separatistes".

"Ens agradin o no, nosaltres respectem les resolucions dels tribunals", ha destacat en roda de premsa en el Parlament en preguntar-se-li per la sentència del TC.

El popular ha assenyalat que els independentistes només accepten les sentències del TC quan els són favorables "i anomenen'fatxes' als tribunals quan no els donen la raó".

Sobre la justícia, també ha valorat que l'exdiputada 'cupaire' Anna Gabriel s'hagi traslladat a Suïssa i hagi rebutjat comparèixer davant el jutge del Tribunal Suprem: "No eren tan valents com ells mateixos presumien".

L'ha avisat que "tothom, tard o d'hora, haurà d'assumir les presumptes il·legalitats que hagi comès".

CRÍTICA A TORRENT

Fernández ha reclamat una vegada més al president del Parlament, Roger Torrent, "que deixi de marejar la perdiu" i obri una altra ronda de contractos amb els grups per desbloquejar la investidura d'un president de la Generalitat.

Ho ha dit després que la Mesa ajornés aquest dimarts la tramitació de la iniciativa de JxCat per reformar la Llei de la Presidència i investir a Carles Puigdemont a distància: "És un episodi més que demostra la incapacitat de les forces separatistes per desbloquejar la situació".

També ha assenyalat que la decisió d'ajornar la reforma de la Llei és una "fugida cap endavant per guanyar temps i transmetre la sensació que els separatistes són capaços d'avançar".

"És el que es coneix com la tècnica de la puntada cap endavant", però haurien de deixar de mentir i explicar que la reforma de la Llei de la Presidència no és possible perquè és contrària al TC i a l'article 155 de la Constitució, ha sentenciat.

REFORMA IMPOSSIBLE

Fernández ha subratllat que la reforma per investir Puigdemont és "impossible perquè aniria contra les directrius del 155: el Parlament no té ara mateix competència per legislar sobre coses contràries al 155".

Per això, el PP català exigeix a Torrent "que obri una nova ronda de contactes per desbloquejar la situació i proposi un nou candidat que sigui viable", a diferència de Puigdemont.

Contingut patrocinat