Publicat 29/11/2015 12:24:22 +01:00CET

El port de Tarragona preveu tràfics de 33 milions de tones i guanyar 5 milions aquest 2015

Invertirà 28 milions el 2016 en projectes com la ZAL i l'accessibilitat terrestre

TARRAGONA, 29 nov. (EUROPA PRESS) -

El port de Tarragona preveu arribar a un tràfic de 33 milions de tones aquest 2015, respecte dels 31,9 de l'any passat; mantenir el benefici en uns cinc milions d'euros i superar els 50 milions d'ingressos, que el 2014 es van situar en un 49,1.

En una entrevista d'Europa Press, el president del port de Tarragona, Josep Andreu, ha valorat positivament aquestes xifres, assumibles tenint en compte que fins a l'octubre les instal·lacions portuàries han gestionat 27,8 milions de tones, un 6,9% més: "Haurà estat un bon any".

A pesar de la caiguda del carbó, els cereals mantenen una tendència favorable, i entre els principals productes que importa el port hi ha la pasta de paper del Brasil, siderúrgics de la Xina, fruita de Nova Zelanda i automòbils de Corea.

El dels automòbils és un dels segments que més estan creixent, i l'enclavament portuari, que importa vehicles KIA i Hyundai i exporta Opel, preveu tancar l'exercici amb un volum de 100.000 unitats: "És un símptoma de recuperació econòmica".

El tràfic de bestiar viu segueix la seva tendència a l'alça i ja s'han exportat 224.367 caps de boví i oví a països com Algèria, Líbia i el Líban, i actualment el port treballa per reprendre els intercanvis amb Egipte i incorporar Turquia.

ACTUACIONS 2016

Amb vista al 2016, el port de Tarragona té pressupostades inversions per valor de 28 milions d'euros, dels quals més de cinc --quatre per a accessibilitat i més d'un per a urbanització-- es destinaran a la ZAL de Vila-seca, un projecte que porta encallat més d'un any a la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat.

Completen les inversions 14 milions per a accessibilitat terrestre, una partida en què s'inclouen 11 milions per al projecte de port sec a Guadalajara; quatre milions per a pavimentació i urbanització, tres milions per a rehabilitació d'edificis i dos per a seguretat.

"REDEFINIR" EL CALENDARI DEL CORREDOR

Andreu ha lamentat el retard en el Corredor Mediterrani i el seu impacte negatiu sobre la competitivitat del port: "Pot ser que el port no només perdi oportunitats de coses que podrien venir, sinó que perdem coses que ja tenim perquè en un futur el més important sigui tenir amplada europea".

S'ha mostrat comprensiu amb els retards tècnics i burocràtics, però ha demanat redefinir un calendari real i possibilista sobre el moment en què entrarà en funcionament l'eix per donar garanties a potencials inversors de l'enclavament.

"He dit a inversors que el port de Tarragona tindria amplada europea el juny de 2016. No podem anar amb falta de credibilitat pel món de les multinacionals. El que vull és que, si no podrà ser el 2016, em diguin una data concreta", ha asseverat Andreu.