Publicat 05/05/2015 16:24

El Port de Tarragona preveu arribar als 33 milions de tones aquest any, un 3,5% més

El presidente del Puerto de Tarragona, Josep Andreu
EUROPA PRESS

Gestiona 8,25 milions fins al març, un 7,9% més

BARCELONA, 5 maig (EUROPA PRESS) -

El Port de Tarragona preveu arribar a un tràfic de 33 milions de tones aquest any --un 3,5% més que l'obtingut el 2014 i que es va situar en 31,9 milions--, un repte assumible considerant que les instal·lacions portuàries ja han gestionat 8,25 milions de tones en el primer trimestre, un 7,9% més que el mateix període de l'any passat.

Així ho ha explicat aquest dimarts en roda de premsa de balanç de resultats el president del Port de Tarragona, Josep Andreu, que confia a arribar fins i tot a un creixement del 10% en el primer quadrimestre, a falta de tancar les xifres definitives d'abril: "L'any passat ja va ser molt bo; aquest, anirem resituant el creixement".

L'any passat, l'enclavament portuari tarragoní es va situar com el cinquè de Ports de l'Estat, en tancar amb 31,9 milions de tones --un 13,62% més--, va obtenir un benefici de 5,3 milions i un volum de negoci de 49,1 milions.

Aquest any, invertirà 30,1 milions d'euros, entre els quals destaquen els 5,8 milions destinats a matèria ferroviària i els 2,1 que es destinaran als accessos i urbanització de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL), un projecte que ara mateix es troba a la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat.

Completen la llista d'inversions els 4,5 milions que es dirigiran a superestructures i urbanització, 3,9 milions per a nous edificis i remodelacions, 4,5 per a sistemes de protecció i seguretat portuàries, i 9,3 milions per a altres actuacions.

Pel que fa a l'antiga seu de l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT), la licitació per a la rehabilitació i explotació a 50 anys com a edifici d'oficines sortirà a final de maig, i alhora també s'avança en la integració del Port a la ciutat i s'estan fent els estudis tècnics per licitar el juliol la futura passarel·la de connexió.

10.600 CREUERISTES AQUEST ANY

El Port de Tarragona segueix avançant en el seu incipient projecte de creuers, i aquest any preveu rebre 10.600 creueristes: 6.800 ja estaven planificats amb l'arribada de vuit embarcacions, però a última hora s'hi ha sumat el 'Costa Favolosa' (Costa Cruceros), que atracarà a Tarragona el setembre amb 3.800 creueristes.

Amb vista al pròxim any es preveu l'arribada de 10.500 passatgers a bord de 14 embarcacions: "Encara són xifres modestes, però estem satisfets perquè són creueristes que vénen a Tarragona pel que és la ciutat".

Per impulsar aquesta activitat, el Port ha contractat la consultora BA_Europa, que prepara un pla integral de desenvolupament i creixement de creuers a Tarragona considerant una avaluació prèvia del mercat de creuers i el desenvolupament tècnic dels requeriments per al futur moll de creuers.

Fins que aquest nou negoci no guanyi més massa crítica --com a mínim uns 50.000 anuals--, la solució provisional amb la qual treballa l'APT és aprofitar les obres del dic Prats, respecte del pantalà que explota Repsol, i allargar l'espigó perquè englobi la terminal, unes obres que costarien uns 40 milions d'euros i que suposarien construir dues esplanades: una per al projecte de càrrec industrial i una altra del seu polivalent que es podria utilitzar per a creuers i ferris.

SURT BCN WORLD

En els últims mesos hi ha hagut canvis dins de la taula de treball que coordina el projecte de creuers, ja que ha sortit el representant de BCN World i ha entrat l'Ajuntament de Reus: "El nostre projecte de creuers ha avançat sense BCN World. Si quan s'acabi el pla director urbanístic hi ha un nou operador que vulgui recuperar un projecte semblant d'hotels, shopping i casinos, l'anirem a buscar".

Actualment, el Port de Tarragona té un crèdit de 60 milions d'euros amb el Banc Europeu d'Inversions (BEI), dels quals s'han utilitzat 20 milions, i es reserven els 40 restants per al projecte del dic Prats, que inclou l'activitat de creuers.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés