Publicat 10/03/2014 14:29

El Port de Tarragona es llança a explorar la Xina per guanyar trànsit

El presidente del Puerto de Tarragona, Josep Andreu
EUROPA PRESS

Participarà al llarg d'aquest 2014 a diverses fires internacionals per vendre's al món

TARRAGONA, 10 març (EUROPA PRESS) -

El Port de Tarragona té clar que el seu creixement passa per la diversificació de la seva activitat, però també per la diversificació geogràfica dels seus mercats, i per aquesta raó ha decidit impulsar la seva projecció internacional amb el focus a la Xina.

En roda de premsa aquest dilluns, el president de l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT), Josep Andreu, ha explicat que es tracta d'un repte complicat, tot i que necessari: "Ens penalitza no tenir una connexió directa amb la Xina, i un llarg camí es fa donant un primer pas".

Així, el port està en converses amb la Cambra de Tarragona per aprofitar sinergies en les missions comercials que l'ens realitza, i l'APT ja preveu trobades institucionals a partir de l'estiu, i 'workshops' a l'octubre entre empreses xineses i la comunitat portuària.

La iniciativa de voler obrir-se pas al país asiàtic sorgeix d'un estudi en el qual col·laboren la patronal catalana Pimec i Casa Àsia, i amb ella el port vol impulsar el seu creixement: "Creiem que el port necessita projectar-se. És una feina llarga i complicada, però hem de ser-hi".

Alhora, les instal·lacions portuàries tarragonines també tenen com a objectiu impulsar les línies de trànsit amb el Nord d'Àfrica, i el projecte ChemMed Tarragona, que es proposa aprofitar sinergies entre el polígon industrial petroquímic, el port i la Universitat Rovira i Virgili (URV).

"Volem vendre que a Tarragona hi ha oportunitats. El 60% de la nostra activitat és petroquímica i hem de donar-hi resposta", ha afirmat Andreu, qui liderarà la participació del port a missions i fires internacionals per aconseguir aquest objectiu i donar a conèixer l'enclavament portuari al món.

Així, amb vista a aquest 2014, Andreu té clar que el repte és la normalització dels tràfics tradicionals i captar-ne de nous: "Treballarem amb els operadors perquè volem créixer i per això necessitem línies estratègiques de treball, guanyar projecció internacional i diversificar la nostra infraestructura".

RESULTATS

El Port de Tarragona ha tancat el 2013 amb 28 milions de tones manipulades, un 15,4% menys en comparació amb l'any anterior, i el benefici net es va situar en 4,3 milions d'euros --ja descomptats els dos milions del fons de compensació--, de manera que se situa en sisena posició de tot el sistema de ports espanyols.

"Ja ho vam avançar a mitjan de l'any passat i finalment ha estat així. Malgrat que alguns tràfics han millorat, no s'ha pogut compensar la caiguda d'altres", ha afirmat Andreu.

Així, el carbó ha caigut un 41%, un 15,6% els productes químics, un 25,8% els cereals --el 2013 va ser molt plujós i no va caldre importar cereals-- i un 29,7% els contenidors de trànsit --depèn de les decisions logístiques de les companyies i d'on és més barat carregar i descarregar la mercaderia--, mentre que el tràfic de vehicles va repuntar un 10%, i l'exportació de bestiar viu es va consolidar el 2013.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés