TARRAGONA 7 gen. (EUROPA PRESS) -
El Port de Tarragona ha enllestit la instal·lació d'una nova planta fotovoltaica a l'edifici de la Policia Portuària, que ha comptat amb un pressupost de 144.175 euros, informa en un comunicat aquest dimarts.
L'actuació s'inclou en el Pla de Sostenibilitat-Agenda 2030 i vol reforçar l'objectiu de la infraestructura d'esdevenir un referent en energia verda.
La planta fotovoltaica, amb una potència nominal de 90 quilowatts hora, s'ha desenvolupat en dues fases: l'adequació de la coberta amb mòduls i la instal·lació de panells solars a les pèrgoles de l'aparcament.
L'energia produïda es destinarà principalment a l'autoconsum de l'edifici i l'excedent es redirigirà a la xarxa de baixa tensió de l'estació transformadora ET 12.2, situada al Moll de Reus.
Les obres, iniciades el setembre del 2024, s'han acabat en quatre mesos, i es preveu que entri en funcionament el primer trimestre del 2025.