TARRAGONA 2 nov. (EUROPA PRESS) -
El Port de Tarragona ha detectat un augment del 75% en la biodiversitat present a la majoria bitops installats el gener passat, ha explicat en un comunicat aquest dijous.
La infraestructura ha explicat que els estudis realitzats al setembre demostren un augment "significatiu" de la biodiversitat a nivell global del port i a nivell individual de cada zona i unitat de bitop.
La zona 3 és la que ha obtingut uns resultats més satisfactoris per la seva proximitat amb la bocana, cosa que ofereix una renovació més gran de l'aigua, mentre que a la zona 1, més dins el port, hi ha menys renovació de l'aigua, la qual cosa "redueix les oportunitats de colonització de nous organismes".
En concret, la zona 3 compta amb 17 noves espcies; la zona 2, amb 11 espcies, i la zona 1, amb quatre espcies diferents.
Les noves espcies compleixen diversos rols ecolgics com a productors primaris, consumidors primaris, depredadors i filtradors, la qual cosa "assegura les funcions ecosistmiques bsiques i promou la prosperitat de l'ecosistema".