Publicat 24/01/2014 15:43

El Port de Tarragona defensa el Corredor Mediterrani per arrabassar tràfics als ports nord-europeus

El director de Desarrollo Corporativo del Puerto de Tarragona, Joan Basora
EUROPA PRESS

PERPINYÀ (FRANÇA), 24 gen. (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS Laura Garcia Valenzuela) -

El Port de Tarragona ha defensat una vegada més la necessitat que el Corredor Mediterrani es converteixi en una realitat com més aviat millor per poder arrabassar tràfics que actualment capten els ports del nord d'Europa, com el de Rotterdam i el d'Anvers.

Així ho ha dit aquest divendres el director de Desenvolupament Corporatiu del Port de Tarragona, Joan Basora, que ha participat en una jornada en Perpinyà del projecte Clyma per desenvolupar l'eix Lió-Madrid dins del Corredor Mediterrani.

Ha indicat que el 80% del comerç exterior passa pel transport marítim, de manera que "els ports es converteixen en còmplices" del Corredor Mediterrani, infraestructura que ha de permetre corregir desequilibris, ja que ha xifrat en un 75% el trànsit que passa per Gibraltar als ports del nord d'Europa.

"Tarragona i Barcelona són dos grans plataformes logístiques, i Catalunya la primera comunitat logística d'Espanya", ha destacat Bàssora, que ha indicat que Catalunya s'erigirà com a front portuari del sud d'Europa quan aquest eix estratègic sigui una realitat i permeti penetrar fins als mercats centreeuropeus.

Alhora, ha advocat per sumar sinergies entre el Port de Barcelona i el de Tarragona: "Des de Tarragona, sempre ens hem sentits complementaris a Barcelona. Hi ha espai per a tots i amb una bona gestió podem créixer junts".

També ha reivindicat la importància de les instal·lacions portuàries tarragonins, ja que dels 77 milions de tones que mouen anualment els ports catalans, el de Tarragona gestiona uns 31 milions, un 40% del total.

IMPULS FERROVIARI

El pressupost del Ministeri de Foment per al 2014 destinat a la província tarragonina és de més de 400 milions d'euros, dels quals 200 milions són per a ferrocarrils.

Aquesta inversió permetrà portar a terme obres per a l'adaptació a l'ample UIC del tram entre Castellbisbal i Vila-seca (més de 100 milions d'euros), les obres d'alta velocitat entre Vandellòs i Tarragona (108), estudis i projectes del Corredor Mediterrani (1,14), manteniment i administració de la xarxa (19,48) i millores de la mateixa (3,71).

Malgrat això, des de la companyia química BASF, Carlos Pastor, ha insistit que cal més impuls del transport intermodal i de la quota ferroviària, que a Espanya se situa en una mitjana del 4%, mentre que la mitjana europea supera el 17%, si bé l'objectiu és que aquesta se situï entre el 8% i el 10% el 2020.

"Espanya és el país europeu amb menor quota ferroviària i el que més descensos ha experimentat. Apostem pel transport intermodal perquè creiem en el futur", ha asseverat Pastor, que ha apuntat que BASF utilitza totes les maneres de transport: marítim (41%), carretera (36%) i ferrocarril (23%).

La indústria química a Espanya es concentra en gran mesura a Catalunya, que acull el 50% de la producció, i Tarragona representa el 25%; malgrat això, el representant de BASF ha lamentat que la connexió amb el centre d'Europa per a les exportacions és limitada, i ha assenyalat que alguns problemes del Corredor Mediterrani són les baixes freqüències de trens i la legislació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés