Actualitzat 20/5/2014 14:52:08 +00:00 CET

El Port de Barcelona ultima la missió comercial que liderarà a l'octubre a Mèxic DF i Veracruz

Manel Galán y Joan Colldecarrera
EUROPA PRESS

BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona està ultimant els preparatius per a la missió comercial que el seu president, Sixte Cambra, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, lideraran del 4 a l'11 d'octubre a Mèxic DF i Veracruz.

En roda de premsa aquest dimarts, l'adjunt a la presidència del Port, Joan Colldecarrera, ha explicat que l'objectiu d'aquesta nova missió és reforçar els contactes ja establerts en l'anterior missió del 2002 a Mèxic, país que s'ha escollit pel seu potencial de creixement.

El Cap de Promoció de la Comunitat Portuària, Manel Galán, ha sostingut que la missió va dirigida a empreses exportadores i importadores que vulguin establir i consolidar fluixos de trànsit entre Mèxic i Barcelona.

També servirà per a la firma d'acords entre l'Associació Mexicana d'Agents de Càrrega (Amacarga) i l'Associació de Transitaris Internacionals de Barcelona (Ateia-Oltra), així com entre la Confederació d'Associacions d'Agents Aduanals de la República Mexicana (Caaarem) i el Col·legi d'Agents de Duanes de Barcelona (Coacab).

Mèxic és el primer destí de les exportacions espanyoles a Llatinoamèrica, i s'ha consolidat com el segon país receptor de les inversions espanyoles a l'àmbit mundial, només precedit pels Estats Units.

Pel que fa als llaços entre aquest país i Catalunya, les exportacions catalanes a l'Amèrica Llatina suposen un 6,8% del total, segons dades fins a agost del 2013, van augmentar un 7,5%, i Mèxic és el país que presenta millors resultats, representant un 1,8% del total i amb un increment del 5,2%.

Colldecarrera també ha destacat l'impuls que aquest país llatinoamericà està donant a les infraestructures amb el Programa d'Inversions de Transport i Comunicacions 2013-2018, que suposarà la intervenció de 5.400 quilòmetres en carreteres i autopistes, la construcció de 950 quilòmetres en vies ferroviàries per enllaçar les principals ciutats, la modernització de nou ports per ampliar un 60% la capacitat mercantil marítima i la reforma d'una quinzena d'aeroports, tot això amb un pressupost de 300.000 milions de dòlars.

TRÀNSITS

El Port de Barcelona té set línies marítimes que connecten amb Mèxic, i el 2013 el trànsit total entre la capital catalana i aquest país va arribar a les 346.267 tones i 25.849 TEU --contenidors de 20 peus--, el que es tradueix en una caiguda del 6,64% i del 3,09%, respectivament, tot i que Colldecarrera ha indicat que aquesta tendència s'ha revertit a l'acumulat del 2014.

L'any passat, Mèxic va mobilitzar una xifra rècord de 3,4 milions de tones, i els ports de Manzanillo --el més important del país i que passarà d'una capacitat per gestionar contenidors d'1,9 a 2,5 milions anuals--, Lázaro Cádenas, Veracruz i Altamira mobilitzen el 95% dels contenidors del país.