Publicat 05/02/2014 13:41

El Port de Barcelona preveu per 2014 un nivell d'ingressos semblant a l'actual

Port Vell. Puerto de Barcelona
EUROPA PRESS

Aposta per la compensació i la diversificació per augmentar ingressos malgrat la reducció de taxes

MADRID, 5 febr. (EUROPA PRESS) -

El president del port de Barcelona, Sixte Cambra, ha afirmat aquest dimecres que per al 2014 preveu un nivell d'ingressos "molt semblant a l'actual" perquè espera que l'augment de l'activitat compensi la pèrdua d'ingressos derivada de la reducció de les taxes portuàries.

"Tenint en compte que aquest any s'ha aprovat un 5% de reducció en les taxes --per la utilització de la infraestructura-- confiem a compensar la pèrdua d'ingressos amb un increment de l'activitat", ha indicat en un esmorzar informatiu organitzat a Madrid per Executive Fòrum.

A més, ha afegit que es preveu "una reducció important dels ingressos" que s'obtenen de les taxes d'ocupació quan entri en vigor la nova valoració de terrenys portuaris, objectiu de la qual és augmentar la competitivitat de les terminals.

Cambra ha advocat per la compensació i la diversificació, dos elements que, segons ha dit, han permès que el port de Barcelona hagi augmentat els seus ingressos els últims anys --en 2013 va registrar el major nivell d'ingressos d'Espanya-- malgrat la nova política de bonificacions introduïda pel Govern el 2011.

Si aquesta no s'hagués aplicat, el port hauria ingressat entre 40 i 50 milions d'euros més, ha ressaltat el president, que valora com "clarament positiu" que s'hagi mantingut el nivell econòmic del port fent al mateix temps aquesta aportació a l'activitat.

Si bé ha reconegut "la bondat d'analitzar la reducció de les taxes en funció que ho permeti l'eficiència i la sostenibilitat econòmica dels ports", Cambra ha dit que no està d'acord amb una aplicació lineal en tots els tràfics i tots els ports, perquè cadascun té una situació diferent.

"Potser hauria interessat fer més èmfasis en alguns tràfics més estratègics, de major interès", ha apuntat respecte a aquesta política general del Govern espanyol.

Cambra ha dit que el sistema portuari espanyol és molt heterogeni i s'ha pronunciat a favor que "els grans ports poguessin tenir sistemes de funcionament més equiparables" a la qual constitueix la principal competència internacional amb la finalitat d'aconseguir una major eficiència; segons la seva opinió, amb el model actual hi ha tramitacions que són menys àgils del que podrien ser.

COM INCREMENTAR EL TRÀNSIT

D'altra banda, el president del port de Barcelona ha explicat que, després de l'ampliació del mateix, ara "el gran repte" és el creixement de l'activitat, per exemple atraient trànsit de tota mena des dels ports del nord d'Europa cap al Mediterrània, un repte que, segons la seva opinió, han d'abordar conjuntament tots els operadors de la comunitat portuària.

Per aconseguir-ho cal, segons la seva opinió, consolidar l'estratègia del port en xarxa, reforçar l'aposta pels corredors marítims, millorar l'accessibilitat i la mobilitat i seguir atraient centres de distribució de grans corporacions a la zona logística del port i el seu entorn.

Tot això amb l'objectiu d'augmentar l'activitat al port i així "contribuir al desenvolupament econòmic de la seva àrea d'influència", ha indicat.

En aquest context, ha assenyalat la importància del projecte 'Clyma', dedicat al desenvolupament de l'eix Lió-Madrid del Corredor Mediterrània (passant per Montpeller, Perpinyà Rosselló), Girona, Barcelona, Tarragona i Saragossa), afirmant que aquesta connexió amb Lió i Madrid "és del màxim interès per a Barcelona" i que cal buscar la més gran competitivitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés