El Port de Barcelona lidera un projecte internacional per fomentar l'electrificació de molls

Publicat 13/8/2019 13:40:38CET
Creuers i vaixells en el Port de Barcelona
EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 13 ago. (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona lidera el grup de treball 'Power-to-Ship', dins del marc del 'World Ports Climate Action Pogram' (WCAP), amb l'objectiu de fomentar l'electrificació de molls en ports internacionals, entre els quals hi ha Los Angeles, Anvers, Hamburg, Rotterdam i Vancouver.

Segons un comunicat de l'enclavament portuari, el líder d'estratègia del Port de Barcelona, Jordi Torrent, i el de Medi ambient, Jordi Vila, són els representants de la infraestructura en el grup de treball i compten amb la col·laboració de l'Institut d'Investigació en Energia de Catalunya (IREC).

Actualment, s'està duent a terme la primera fase del projecte, que consisteix en el llançament d'un estudi global a una quarentena de ports d'arreu del món, els resultats dels quals seran públics a finals de l'any 2019 i tindrà l'objectiu d'"analitzar les diferents alternatives existents per proveir d'energia neta els vaixells" durant la seva estada en l'enclavament.

Durant l'any 2020, els responsables del projecte avaluaran "solucions, avantatges i inconvenients" de cada port per fer propostes d'accions que redueixin les emissions de gasos en les seves instal·lacions.

A més d'aquest projecte, el Port de Barcelona participa en un altre grup de treball del WPCAP, liderat pels enclavaments de Rotterdam i Vancouver, que està enfocat a "fomentar el desenvolupament de combustibles de zero o baix contingut en carboni" com a alternativa als combustibles fòssils.

EL WPCAP COM A ALIANÇA PER REDUIR LA CONTAMINACIÓ

El WPCAP és una aliança que va néixer el setembre del 2018 de la Cimera Mundial d'Acció Climàtica de San Francisco que lluita contra el canvi climàtic a través de la descarbonització del transport naval.

Entre les seves principals accions, la unió pretén augmentar l'eficiència de cadenes de subministrament amb eines digitals, accelerar el proveïment d'energia renovable als vaixells i fomentar l'ús de combustibles i d'instal·lacions de manipulació de càrrega amb baix contingut en carboni.