Publicat 06/05/2020 11:06

El Port de Barcelona ja ha transferit 50.000 m3 de GNL a embarcacions en 52 operacions

Port de Barcelona
APB - Archivo

Ports de l'Estat defensa el seu posicionament competitiu en 'bunkering'

BARCELONA, 6 maig (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona ja ha transferit un volum total de 50.000 metres cúbics de gas natural liquat (GNL) a embarcacions en 52 operacions de 'bunkering' des que va comenar a comptar amb aquest sistema.

Així ho ha dit aquest dimecres la presidenta del Port de Barcelona, Merc Conesa, en la inauguració del 'webinar' de Sedigas 'Situació actual i perspectives del 'bunkering' a Espanya', que ha comptat amb la presidenta de Sedigas, Rosa Sanz, i amb el director d'Explotació de Ports de l'Estat, Leandro Melgar.

Conesa ha afegit que només en l'últim any el Port de Barcelona ha realitzat 18 operacions de subministrament de GNL, la qual cosa es tradueix en uns 37.200 metres cúbics utilitzant el sistema 'bunkering': "Volem consolidar-nos com un port avanat per proveir aquest 'bunkering' als grans bucs".

"Estem convenuts que hem iniciat un camí. Hem d'avanar en aix i aix depn de tots els sectors que participen en els serveis portuaris", ha agregat Conesa.

Ha defensat que el GNL és una alternativa "molt interessant" a un altre tipus de combustibles perqu elimina partícules en suspensió i redueix en més d'un 50% les emissions d'xid de nitrogen.

"Si només un port aposta per aquesta tecnologia no anem a avanar. És important compartir el nostre mtode amb molts altres ports i empreses de 'bunkering'", ha aprofundit, i ha apuntat que el Port de Barcelona ha impulsat bonificacions específiques per fomentar el GNL, al que ha erigit com a aliat per complir amb els acords contra l'emergncia climtica.

"El camí és llarg, per si anem tots junts, el GNL, que és el combustible alternatiu més net per al transport marítim, ser un dels combustibles que ens permetr funcionar en el curt, mitj i llarg termini", ha finalitzat Conesa.

Per la seva banda, Melgar ha sostingut que l'inters per aquest combustible ha anat evolucionant histricament, especialment des que en 2011 el preu del barril de petroli es disparés, i ha defensat "garantir el posicionament competitiu" dels ports espanyols al mercat del 'bunkering'.

SEDIGAS DEMANA FACILITAR LA SEVA IMPLEMENTACIÓ

Des de Sedigas, Sanz ha indicat que el GNL és ja una realitat en el nord d'Europa, i ha apostat per "facilitar la seva implementació definitiva".

"El gas, en general, és una energia clau per a una transició ordenada cap al nou model energtic en 2030 i 2050. El GNL és una solució competitiva i sostenible en el 'bunkering", ha finalitzat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés