Publicat 25/7/2019 12:28:32 +02:00CET

El Port de Barcelona guanya 21,3 milions d'euros fins al juny, un 25% menys

El director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell; la seva presidenta, Mercè Conesa, i la directora de comunicació, Núria Burguera
EUROPA PRESS

BARCELONA, 25 jul. (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona ha registrat un benefici net en el primer semestre del 2019 de 21,3 milions d'euros, cosa que suposa un descens del 25% respecte als primers sis mesos de l'any anterior, i la xifra de negocis s'ha situat en 85,5 milions, un 2% menys.

Ho ha explicat aquest dijous en roda de premsa la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, que, acompanyada del director general, José Alberto Carbonell, ha explicat que, sense els factors extraordinaris, el benefici hauria registrat un increment del 2%: "Quan extrapolem aquestes despeses al resultat global l'impacte serà molt menor".

El 'cash flow' operatiu del gener al juny ha sumat 47,6 milions d'euros, un 6% menys que en el mateix període del 2018, i el Port de Barcelona ha reduït un 30% el seu deute amb el Banc Europeu d'Inversions (BEI), i se situa en els 196,7 milions d'euros.

Conesa ha destacat que el comerç registrarà en els propers anys una desacceleració, a causa de la incertesa que genera la guerra comercial entre els Estats Units i la Xina, el Brexit i les polítiques proteccionistes.

Ha explicat que aquestes circumstàncies han moderat el creixement del Port, que ha registrat un creixement del 2% en trànsit total en el primer semestre, amb 34,4 milions de tones: "Consolidem aquests creixements extraordinaris --d'anys anteriors--, ens dirigim cap a un creixement més moderat, que serà el que veurem en els propers anys. Continuarem creixent, però de manera més moderada".

2019: 46 MILIONS DE BENEFICI

El Port de Barcelona preveu tancar l'exercici amb un benefici net de 46 milions d'euros, un 14,3% menys, i una xifra de negocis de 174 milions, un milió més que l'any 2018, ha explicat Carbonell.

Conesa ha assenyalat que els resultats obtinguts són satisfactoris tenint en compte la reducció de la quantia bàsica, les provisions i el dragatge del Port: "És un creixement positiu, serà la tònica que viurem en els propers cinc anys", ha augurat, i ha previst un repunt l'any 2023 per l'entrada en funcionament de les noves terminals.

MERCADERIES

En el primer semestre d'aquest any, el Port ha experimentat un trànsit de contenidors d'1,71 milions de TEU --mesura equivalent a un contenidor de 20 peus-- (5%), les importacions també han augmentat un 5% gràcies a mercats com Àsia, els Estats Units, Turquia i diversos països de l'Àfrica Occidental, mentre que les exportacions han registrat un descens del 6%.

L'increment dels contenidors respon al bon comportament del transbord, que ha augmentat un 12%, i dels líquids a orri (6%), que han arribat als 8,3 milions de tones, especialment pel gas natural (21%), el gasoil (28%) i els biocombustibles (149%).

AUTOPISTES DEL MAR

Carbonell ha atribuït el decreixement a la reducció del 2% de les mercaderies transportades a través de les autopistes del mar --'short sea shipping'--, que es deu a la reducció de la capacitat de transport entre Barcelona i Itàlia perquè els vaixells han passat per les drassanes, i ha explicat que han canalitzat un total de 75.811 unitats de transport intermodal (UTI).

Les altres dues causes han estat el descens del 9% del transport de vehicles, fins a les 416.638 unitats, i la reducció del 7% dels sòlids a orri, que han caigut fins als dos milions de tones.

Fins al juny, el Port de Barcelona va rebre 1,86 milions de passatgers, un 4% més, amb un repunt del 10% en el cas de viatgers de ferris i en un 2% en el de creuers.