Publicat 05/04/2019 16:54

El Port de Barcelona, el Govern de la Generalitat i Foment ultimen un protocol per als accessos viaris i ferroviaris

El conseller de territori de la Generalitat de Catalunya, Dami Calvet visita
David Zorrakino - Europa Press

Servir com a full de ruta i calendari per al seu desenvolupament i construcció

BARCELONA, 5 abr. (EUROPA PRESS) -

El Port de Barcelona, el Govern de la Generalitat i el ministeri de Foment ultimaran en les properes setmanes el protocol per definir el full de ruta i el calendari per desenvolupar els accessos viaris i ferroviaris de la infraestructura barcelonina, en qu també participaran les agncies i empreses públiques involucrades en aquesta futura actuació.

"Ser un protocol molt detallat en el qual definirem el full de ruta, el calendari i tots els condicionants tcnics i urbanístics que ens han de permetre desenvolupar aquests accessos", ha sostingut aquest divendres el conseller de Territori de la Generalitat, Dami Calvet, en una atenció als mitjans després de reunir-se amb la presidenta del Port de Barcelona, Merc Conesa.

Calvet ha reconegut el retard en la construcció d'aquests accessos i la constatació que solució proposada durant els darrers anys "no era la més adequada", per la qual cosa ha defensat que el protocol servir de punt de partida per reprendre els projectes tcnics i l'execució de les obres, que ha remarcat que estaran sufragades per la mateixa autoritat porturia.

Quan ha estat preguntat per si la convocatria d'eleccions generals pot retardar la signatura del protocol, el conseller ha asseverat que s'estan creuant els darrers esborranys i que, si "jurídicament és possible" signar-lo, ho faran.

"No podem esperar", ha recalcat Calvet i ha sostingut que si es retarda la signatura i han d'esperar, continuaran fent feina en el desenvolupament d'aquest projecte.

Així mateix, el conseller ha destacat que el seu departament té una "relació fluda" amb el ministeri de Foment i que van treballant per al desenvolupament de projectes estratgics com el dels accessos, pel qual ha asseverat que han mantingut diverses reunions.

"No podem dormir-nos com a país i com a port. No podem dormir-nos perqu hi ha altres ports al Mediterrani que, si s'espavilen més que nosaltres, podriem captar els trnsits que ens interessen per mantenir la nostra economia en una posició competitiva", ha raonat.

RESULTATS

Calvet ha celebrat els resultats registrats pel Port de Barcelona durant el 2018, segons el que han obtingut en el primer trimestre d'aquest any: "Hem constatat una vegada més que el port és una infraestructura estratgica per al país".

"Xifres excellents i que demostren la seva posició, el seu percentatge respecte el PIB catal i el PIB logístic. Tenim xifres també de la seva importncia laboral: el port és una fbrica de jornalers i, per tant, un actiu territorial absolutament important per a la nostra economia", ha indicat el conseller.

El Port de Barcelona va registrar un benefici net de 53,7 milions d'euros el 2018, la qual cosa va suposar un creixement dels guanys d'un 8% respecte l'any passat, quan el resultat es va situar en els 50 milions, i va canalitzar 67,7 milions de tones de trnsit total, un 10% més.

La xifra de negocis va ascendir fins als 173,5 milions d'euros, un 4% més en comparació dels 167 milions del 2017, i el flux de caixa --la capacitat de l'enclavament portuari de generar recursos-- va ser de 102,5 milions d'euros, un 4% més.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés