Publicat 01/06/2016 16:49CET

Port Barcelona i Enagás col·laboren per fer de l'enclavament un 'hub' de connexió GNL

Sixte Cambra (Puerto de Barcelona) y Marcelino Oreja (Enagás)
PUERTO DE BARCELONA

Sixte Cambra vol que les bonificacions a aquestes embarcacions arribin a un 70%

BARCELONA, 1 juny (EUROPA PRESS) -

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el conseller delegat d'Enagás, Marcelino Oreja, han signat aquest dimecres un conveni per a la promoció de nous serveis logístics de gas natural liquat (GNL) a la planta de regasificació que la companyia gestiona al recinte portuari amb l'objectiu de convertir-lo en un 'hub' de connexió de distribució de GNL al Mediterrani.

En roda de premsa, Cambra ha explicat que l'aposta pel GNL és fonamental per adaptar-se a grans navilieres, com Baleària, Carnival i MSC, ja que ja han fet encàrrecs d'embarcacions que funcionen amb aquest tipus de combustible, cosa que ocorrerà a partir del 2017: "Volem ser el seu Port base".

Ports de l'Estat ha fixat bonificacions del 50% sobre la taxa d'aquest tipus d'embarcacions, i el Port de Barcelona vol sumar un 20% addicional, una mesura que haurà d'aprovar el Ministeri de Foment, ja que l'enclavament català no té autonomia per fixar les tarifes.

"Es crearà un efecte crida si oferim bonificacions més avantatjoses. Altres companyies vindran al Port de Barcelona per poder competir amb les mateixes condicions", ha destacat Cambra.

ALTERNATIVA MEDIAMBIENTAL

El GNL s'està utilitzant com a combustible per al transport de mercaderies, tant marítim com terrestre, i s'estima que a final d'aquest 2016 un centenar d'embarcacions siguin propulsades per GNL, ja que suposa una reducció del 80% en l'emissió de NOx i del 100% en l'emissió de partícules en suspensió i d'òxids de sofre respecte als carburants derivats del petroli.

La planta d'emmagatzematge i regasificació d'Enagás al Port de Barcelona està operativa des del 1969 i representa una gran oportunitat per desenvolupar el procés de canvi de combustible a l'enclavament portuari.

La companyia invertirà 1,5 milions d'euros en el seu terminal i adaptarà els molls d'atracament per poder fer l'operació de càrrega, una actuació en la qual Enagás ha treballat dos anys i que preveu estar operativa el 2017: "Hem d'avançar-nos a la indústria perquè els vaixells puguin venir aquí", ha dit Oreja.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés