BARCELONA, 9 abr. (EUROPA PRESS) -
El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha destacat aquest dijous que més de l'11% del total del tràfic de mercaderies de l'enclavament barceloní es fa amb Itàlia, fet que suposa cinc milions de tones, de les quals un 70% és a través del Short Sea Shipping (SSS) --autopistes del mar--, un model de transport que el port català s'ha marcat com a objectiu estratègic de creixement.
Ho ha explicat en una intervenció al XIV Fòrum de Diàleg Espanya-Itàlia, que se celebra a la seu de Foment de l'Ocupació a Barcelona.
Ha explicat que el primer servei de SSS es va implantar al Port de Barcelona el 1998 i que Grimaldi acapara la part més gran de l'activitat, amb sis freqüències setmanals a Civitavecchia --la línia més important-- i des d'aquest any també amb sis freqüències a Savona, totes dues amb transport de passatge i càrrega.
Ha constatat que el Port de Barcelona va transportar a través del SSS més de 108.000 unitats --camions o plataformes de camions--, el que comporta un efecte mediambiental molt important perquè suposa treure de les carreteres entre 400 i 500 camions diaris.
Cambra també ha posat en valor l'associació Intermed, constituïda pels ports de Barcelona, Gènova i Marsella el 1997, i que ha afirmat que té com a objectiu que els ports de la Mediterrània guanyin quota pel que fa al trànsit amb l'Àsia, ja que ara copen el 30% del trànsit i els del nord d'Europa, el 70%.