Assegura que no pot afrontar tota sola el procés judicial i demana 40.000 lliures
BARCELONA, 28 març (EUROPA PRESS) -
L'exconsellera d'Ensenyament Clara Ponsatí, que preveu entregar-se a les autoritats escoceses aquest dimecres arran de l'euroordre de detenció emesa pel Tribunal Suprem, ha engegat una campanya de micromecenatge a Internet per obtenir de manera "urgent" fons per sufragar la seva defensa.
Ho ha anunciat ella mateixa a través d'un missatge de Twitter recollit per Europa Press en el qual ha explicat que durant el matí d'aquest dimecres acudirà a una comissaria amb el seu advocat: "Seré detinguda i portada als tribunals mentre Espanya prova d'extraditar-me".
La campanya de micromecenatge, iniciada en el portal 'CrowdJustice', té com a objectiu obtenir 40.000 lliures esterlines --uns 45.485 euros-- per sufragar les despeses de la seva defensa, que assegura que no pot assumir tota sola.
"Sempre és difícil estimar els costos d'un cas d'extradició internacional complex, però sé que els costos d'enfrontar-se a l'Estat espanyol seran considerables durant diversos mesos", ha argumentat Ponsatí, que va viatjar a Bèlgica juntament amb l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont i que després es va traslladar al Regne Unit, on exerceix de professora a la Universitat de Saint Andrews.
Assegura que té intenció d'oposar-se a l'extraditació "fermament" i agraeix el suport rebut per part de la primera ministra d'Escòcia, Nicola Sturgeon, i de diversos polítics de formacions diverses.
Ponsatí, que es defineix com una "exconsellera del Govern català ara a l'exili després del referèndum d'octubre del 2017", afirma que no ha comès mai cap delicte i que el que va fer va ser promoure una votació pacífica i democràtica inclosa ara en una causa per presumpta sedició i rebel·lió.
Critica que "no hi ha cap garantia d'un judici just a Espanya" i lamenta que membres del Govern destituït ja es troben en presó preventiva per ordre del magistrat Pablo Llarena.
"Si torno, crec que és probable que acabi subjecta al tracte degradant i inhumà de les autoritats" per la manera d'actuar del Govern espanyol, argumenta.