Publicat 26/10/2017 15:21

La ponència del 155 al Senat rebutja les al·legacions de la Generalitat i continua el procediment

MADRID 26 oct. (EUROPA PRESS) -

La ponència del Senat que estudia les mesures del Govern central per a Catalunya a l'empara de l'article 155 ha acabat una primera reunió, celebrada entre les 12 i les 13.30, i amb els vots de PP, PSOE i UPN ha donat suport al document enviat pel Govern central amb els vots en contra d'Units Podem, ERC, PDeCAT i PNB.

"Continua el procediment", ha afirmat el PP després de la suspensió dels treballs, que ha coincidit amb l'hora anunciada de la compareixença de Carles Puigdemont, president de la Generalitat de Catalunya, per anunciar previsiblement eleccions autonòmiques.

En aquesta primera reunió, Units Podem, ERC i PDeCAT han presentat propostes contra les mesures del Govern central però han estat rebutjades. També s'han rebutjat les al·legacions presentades per la Generalitat de Catalunya aquest matí.

Sense canvis de calat (excepte alguna modificació de forma, expliquen fonts parlamentàries), la ponència enviarà el text del Govern espanyol a la comissió, convocada a les cinc d'aquesta tarda i en la qual participarà la vicepresidenta del Govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría.

UNA PONÈNCIA OBERTA

La ponència segueix viva, podrà tornar-se a reunir en qualsevol moment, rebre aportacions o modificacions al text del Govern espanyol si es considera convenient i lloc que tot apunta a un avançament electoral a Catalunya que podria canviar el panorama.

El PSOE ha traslladat ja al PP tres propostes d'esmenes al decret del Govern espanyol que els 'populars' estudiaran i que es podrien incorporar o rebutjar ja aquesta tarda. Entre les modificacions, els socialistes proposen introduir un fre explícit a l'entrada en vigor de les mesures del 155 si abans Puigdemont convoca eleccions autonòmiques en el marc de la llei.

Javier Arenas, un dels tres representants del PP en aquesta ponència, ha subratllat que els treballs segueixen endavant al marge que s'anunciï o no en breu una convocatòria d'eleccions. "Hi ha un problema de restabliment de la legalitat constitucional i estatutària. Per això parlem del 155. Hem de restablir amb les decisions del Senat la legalitat constitucional i estatutària. No sé si això es va a produir a les 13.30 hores o no", ha afegit.

Contingut patrocinat