Actualitzat 25/03/2018 17:26

La policia escocesa demana a l'exconsellera Clara Ponsatí que es lliuri

L'consellera d'Ensenyament, Clara Ponsatí
EUROPA PRESS - Arxiu

   MADRID, 25 març (EUROPA PRESS) -

   La Policia d'Escòcia ha contactat amb l'advocat de l'exconsellera d'Ensenyament Clara Ponsatí per detenir-la en aplicació d'una euroordre rebuda, segons ha confirmat la policia en el seu perfil de Twitter.

   Les autoritats policials escoceses asseguren que han realitzat esbrinaments per tractar de localitzar-la, i el seu advocat ha contactat amb ella i "està fent gestions perquè Ponsatí es lliuri".

   Ponsatí va anunciar el 10 de març que abandonava Bèlgica i es reincorporava a la Universitat de Saint Andrews, situada a Escòcia (Regne Unit).

   "L'exili català arriba al Regne Unit: gaudint de la meva llibertat de moviments com a ciutadana europea, aquesta setmana m'he reincorporat a la Universitat de St. Andrews", explicava al seu compte de Twitter.

   Ponsatí va ser una dels membres del Govern de la Generalitat que van ser a Bèlgica després de la proclamació de la República catalana del 27 d'octubre i l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, que la cessava com consellera.

   En una entrevista de Tv3 aquest dissabte Ponsatí ha reconegut que el Govern i l'independentisme van cometre errors després del referèndum de l'1-O: "Hem rebut una gran patacada. Hem de reconèixer que després del gran èxit de l'1 d'octubre la resta han estat grans fracassos i ens costarà recuperar-nos".

Contingut patrocinat