Eduardo Parra - Europa Press
MADRID 12 des. (EUROPA PRESS) -
Podemos ha defensat la necessitat de construir una alternativa d'esquerra "valenta" amb vista a les eleccions europees abans del prxim acte del partit a Madrid, en qu reivindicar el projecte polític després de trencar amb Sumar al Congrés i de passar al Grup Mixt.
En una roda de premsa a la cambra baixa i preguntat per si tenia detalls de l'esdeveniment, el coportaveu de la formació morada i diputat, Javier Sánchez Serna, ha manifestat que l'única cosa que pot anticipar és que ser una cita "important" per al partit i el comenament d'una nova etapa per a Podemos, que ser un "abans i un després".
Així mateix, ha manifestat que Podemos plantejar que arran de l'alternana del "bipartidisme" del PSOE i el PP, que sembla tornar amb fora, és clau que en els comicis europeus hi hagi una alternativa nítidament d'esquerra, que no passi pels "consensos socioaldemcrates i verds que ja han vist que no es diferencien gaire" en temes com la guerra d'Ucrana o la situació a Palestina.
De fet, ha remarcat que cal una proposta política que tingui de referents el líder de Frana Insubmisa, Jean-Luc Mélenchon, o els governs progressistes de l'Amrica Llatina com l'encapalat per Gustavo Petro a Colmbia.
"Una esquerra valenta i que vingui a transformar i no a assumir els marcs ja establerts per la socialdemocrcia (...) L'acte (de dissabte) és important per a Podemos, s'est preparant i esperem que sigui també un abans i un després", ha concls el dirigent de Podemos.