Oscar del Pozo - Europa Press - Arxiu
MADRID 16 oct. (EUROPA PRESS) -
El PNB i el PDeCAT han criticat que el president del Partit Popular, Pablo Casado, tingui previst viatjar aquest dimecres a Brussel·les per alertar la Comissió Europea del Pla Pressupostari del Govern de Pedro Sánchez.
Per al portaveu del PNB al Congrés, Aitor Esteban, aquest tipus de crítiques són més aviat per fer-se en política interna perquè traslladar-les a la UE "no contribueix a la imatge del país que Casado diu que defensa". "Ja s'ho farà. No ens donarà gaires dies interessants de glòria", ha ironitzat.
Carles Campuzano, portaveu del PDeCAT, veu Casado "instal·lat en l'oposició per l'oposició", encara que considera que el més rellevant no és el que digui el líder del PP, sinó l'opinió de la Comissió Europea sobre el pla pressupostari de l'Executiu espanyol.
SENSE CONTACTES SOBRE ELS PRESSUPOSTOS
Pel que fa a la negociació pressupostària, el PNB ha confirmat que encara no ha rebut la trucada del Govern socialista i ha afegit que el seu partit encara ha d'examinar els detalls del pla pressupostari i el que pugui afectar les competències autonòmiques del País Basc.
Al seu parer, "Podem està en el seu dret de no tocar ni una coma" de l'acord que ha assolit amb el Govern però els altres partits també tenen dret a veure com els afecta i fer plantejaments assumibles. En tot cas, veu bé que el Govern socialista miri d'aprovar aquests Pressupostos.