Actualitzat 22/10/2018 11:47

El PNB diu que "no hi haurà cap negociació" de PGE fins que el Govern espanyol no compleixi els acords pactats amb el PP

Esteban diu que Pablo Iglesias "sap molt bé" que els PGE "es negocien amb el PNB i no amb la Lehendakaritza"

Aitor Esteban
PNV

BILBAO, 22 oct. (EUROPA PRESS) -

El portaveu del PNB al Congrés, Aitor Esteban, ha assegurat aquest dilluns que "no hi haurà cap negociació" amb el Govern espanyol sobre el projecte de Pressupostos Generals de l'Estat 2019 fins que l'Executiu socialista compleixi els acords pactats entre els nacionalistes bascos i l'anterior Govern del PP, que el president, Pedro Sánchez, es va comprometre a complir en la sessió de la moció de censura.

En una entrevista a Euskadi Irratia, recollida per Europa Press, el portaveu jeltzale ha afirmat que "encara no hi ha hagut res" entre el Govern de l'Estat i el PNB sobre els comptes públics de l'any vinent, encara que considera que "aquesta setmana hi haurà algun contacte".

Esteban ha indicat que el PNB "escoltarà quines intencions tenen, quins terminis preveuen per complir tot el procediment, com pretenen superar aquest sostre de despesa o una anàlisi més profunda dels impostos, perquè s'ha plantejat una llarga llista de canvis en els impostos i volem mirar la lletra petita".

"Però el primer que volem veure és si es compleixen els acords que s'han assolit fins ara, perquè, mentre això no passi, no hi haurà cap negociació. Són els acords assolits amb el PP per als seus Pressupostos, i que Sánchez es va comprometre a complir en la sessió de la moció de censura", ha destacat.

En tot cas, el diputat jeltzale ha assegurat que el PNB es decanta per l'estabilitat i mirarà de mantenir-la, encara que ha reiterat que, "abans, el Govern espanyol haurà de complir la seva paraula i haurem de veure que totes les qüestions que nosaltres hem pactat s'estan fent, i després ja començarem a parlar dels nous Pressupostos".

"El PNB és partidari d'esgotar la legislatura. Creiem que sempre cal mirar d'esgotar les legislatures. En cas contrari, entraríem en unes altres eleccions durant els propers mesos, i, tal com estan ara alguns partits, suposaria més tensió en l'ambient i crec que això no està bé. Per descomptat, m'estic referint a PP i Cs", ha assegurat.

Contingut patrocinat