TARRAGONA, 26 des. (EUROPA PRESS) -
El Centre Recreatiu i Turístic (CRT) de Vila-seca i Salou quedarà definit aquesta setmana amb l'aprovació definitiva del Pla Director Urbanístic (PDU), després que el Govern hagi rebut al·legacions fins al passat 27 de setembre i les hagi analitzat per donar el vist-i-plau al projecte.
Dimarts, la Comissió d'Urbanisme de Tarragona té en el seu ordre del dia l'aprovació provisional del PDU, que també serà abordat dimecres a una reunió del consorci del CRT.
Dijous ha d'arribar l'aprovació definitiva a la comissió de política territorial i urbanisme de Catalunya a Barcelona, i llavors es presentarà el contingut del PDU.
Després d'aquest tràmit, els tres operadors preseleccionats per optar al concurs d'adjudicació dels casinos --Hard Rock, Melco i Grup Peralada-- disposaran dels 90 dies que van sol·licitar per fer les seves propostes, després del que arribarà la resolució definitiva del concurs.
El Govern manté l'objectiu que les obres puguin començar a l'estiu de 2017 per a un projecte --ubicat al costat de PortAventura World-- que preveu una inversió d'entre 2.000 i 2.500 milions d'euros i 10.000 llocs de treball quan estigui en funcionament.
Els treballs d'urbanització tenen una durada estimada de 18 mesos, de manera que es completarien en 2019, i el període d'edificació preveu 48 mesos en dues fases, tot i que serà l'operador adjudicatari qui concretarà aquest calendari i en quin moment obrir portes.
El PDU exposat a informació pública a l'estiu ja incorporava al·legacions presentades durant la primera tramitació, de manera que redueix el sostre màxim respecte al PDU aprovat inicialment en 2015 en un 25,5%, passant d'un milió de metres quadrats a 745.000.
L'espai destinat al joc es redueix un 50% fins a 30.000 metres quadrats i un màxim de dos casinos --el concurs inicial preveia fins a sis--, mentre que el sostre hoteler disminueix un 29,2% fins a 425.000 metres quadrats.
Alhora, es manté el sostre destinat a usos comercials (50.000 metres quadrats) i oci (120.000), i es rebaixa l'altura màxima dels edificis dels 90 metres previstos inicialment als 75 metres.
ESTRUCTURA VIÀRIA I ENTORN
El planejament urbanístic proposat també reforma el sistema d'infraestructures viàries internes i externes per reorganitzar la mobilitat separant el trànsit local de l'especialitzat.
Destaca la transformació de l'últim tram de l'autovia C-31 en via urbana, fet que permet la integració del nou complex dels Centres Turístics Integrats (CTI) en l'estructura urbana del municipi de Salou.
També preveu la millora de les condicions mediambientals a partir de la creació de connectors biològics entre el nou parc de la Pineda, al nord, i els espais protegits de la Sèquia Major, al sud.