Actualitzat 13/04/2025 14:15

Pisarello (Comuns) insta Sánchez a revocar el decret que manté el títol de Joan Carles I

El portaveu dels Comuns al Congrés, Gerardo Pisarello
EUROPA PRESS

BARCELONA 13 abr. (EUROPA PRESS) -

El portaveu dels Comuns al Congrés, Gerardo Pisarello, ha instat el president del Govern central, Pedro Sánchez, que "revoqui d'una vegada" el decret pel qual l'anterior president, Mariano Rajoy, va concedir a Joan Carles I el títol honorífic de rei després d'abdicar.

Ho ha declarat als periodistes aquest diumenge durant la commemoració de la II República a Barcelona un dia abans del seu aniversari, i després de la querella del rei emèrit contra l'expresident de Cantàbria Miguel Ángel Revilla.

Pisarello titlla de descarat que "intenti intimidar" els que l'acusen de corrupció, i que ho faci estant a Abu Dhabi (Unió dels Emirats Àrabs) i sense pagar impostos.

AL PSOE "LI TREMOLEN MASSA LES CAMES"

Ha afegit que el problema apareix "quan al Partit Socialista li tremolen massa les cames per posar límits als poderosos".

"La impunitat borbònica és una autèntica provocació als ciutadans i les ciutadanes, i també un dels millors arguments a favor de la causa republicana", ha dit.

"INACCEPTABLE" 20% D'EXECUCIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Pisarello veu "inacceptable" que només s'executés el 20% del pressupostat per l'Estat per a Catalunya el primer semestre del 2024, i ha demanat a Sánchez una execució pressupostària més eficaç, recordant les incidències de Rodalies.

Ha afegit que a Catalunya, la negociació dels dos decrets de suplement de crèdits "està a punt de començar, o almenys hi ha hagut contactes".

Contador