BARCELONA 17 gen. (EUROPA PRESS) -
Pimec ha valorat positivament el manteniment del creixement interanual de l'afiliació neta al Règim Especial de Treballadors Autònoms (Repta) al desembre del 2017, que va ser del 0,03% per a Catalunya, segons ha detallat en un comunicat aquest dimarts.
La patronal ha destacat que el 2017 Catalunya va ser una de les comunitats autònomes "més dinàmiques" de l'economia espanyola, malgrat les disminucions en el ritme de les altes produïdes en els mesos d'octubre, novembre i desembre.
Per províncies, es mantenen descensos a Tarragona (-1,14%) i Lleida (-0,96%), mentre que es registren creixements a Girona (+0,57%) i Barcelona (+0,21%) en comparació amb desembre del 2016.
Pimec ha subratllat que les perspectives d'afiliació d'autònoms per a l'any 2018 són "positives" i que van en línia amb les previsions per a l'economia i les empreses.
A més, la patronal catalana ha assenyalat que les noves mesures de la reforma de la llei d'autònoms se sumen a les previsions favorables per aquest any, entre les quals destaquen l'ampliació de la tarifa plana i les millores en les deduccions de les despeses.