Publicat 14/03/2014 13:44

Pimec llança un nou segell amb el qual els productes catalans es projectin a l'exterior

Pimec presenta el sello 'Producte Nostre'
EUROPA PRESS

Empresaris defensen la necessitat de reforçar les marques 'Catalunya' i 'Barcelona'

SANT FRUITÓS DE BAGES (BARCELONA), 14 març (EUROPA PRESS) -

Pimec ha llançat el projecte 'Producte Nostre', un nou segell transversal que vol implicar tots els sectors de Catalunya amb l'objectiu d'incentivar el consum de proximitat, però també amb el de projectar els productes catalans a l'exterior utilitzant la marca 'Catalunya' i 'Barcelona'.

A la presentació aquest divendres a Sant Fruitós del Bages (Barcelona), el president de Pimec, Josep González, ha explicat que la idea és conscienciar tots els agents de la cadena de valor, des de les administracions i els productors, fins als consumidors, perquè aportin experiències sobre com potenciar el producte local de proximitat.

Malgrat que ja existeixen altres distintius, com el Km 0, el president de Pimec Catalunya Central, Esteve Pintó, ha destacat que el repte és "aconseguir un segell molt més transversal, de país", i que els productes catalans tinguin la projecció exterior que mereix la seva qualitat.

El conseller de Moritz, Albert Castellón, ha destacat que és responsabilitat de les empreses i del país construir una marca forta amb la qual els productes puguin prendre posició a l'exterior, ja que, a manera d'exemple, ha exposat que el vi francès no tindria el prestigi internacional que té si no fos perquè existeixen denominacions d'origen com Bordeus: "Aquí és on adquireix sentit el paraigua de la marca de país".

COBRANDING BARCELONA-CATALUNYA

Moritz exporta les seves cerveses a 24 països sota la marca Barcelona, i Castellón també ha apostat per fer forta la marca Catalunya amb valors que els consumidors internacionals sàpiguen reconèixer: "Hauríem de fer un cobranding entre la marca 'Catalunya' i 'Barcelona'. Barcelona és la capital de Catalunya i Catalunya el país que dóna suport a Barcelona".

Alhora, el conseller delegat de la marca de calçat Munic, Xavier Berneda, ha apel·lat a la coresponsabilitat en el territori, malgrat que es competeixi amb grans multinacionals, i ha volgut valorar la notorietat de la marca 'Barcelona'.

Munic ha obert quatre punts de venda a la Xina, i Berneda ha assegurat que els consumidors xinesos no volen producte local, sinó el 'made in Barcelona', "no tant Catalunya o Espanya", per la qual cosa tots els productes Munic tenen els etiquetatges en xinès i català i amb el segell 'Barcelona'.

Per la seva banda, el president de Llet Nostra, Xavier Tubert, ha defensat que el sector agroalimentari ha estat pioner en els distintius, i ha destacat la importància de tenir un instrument transversal, una identificació que avali els productes catalans perquè siguin reconeguts a l'exterior.

"Quan relacionem el tèxtil amb Itàlia, hi associem qualitat, mentre que si ho fem amb el sud-est asiàtic, ho fem amb un producte de baix cost", ha defensat Tubert, que ha recalcat la importància de reconèixer el consumidor local, però també ha destacat que el mercat dels catalans és el món.

Des del Grup Bon Preu, el seu president, Joan Font, ha argumentat que existeix voluntat i sensibilitat per part del client pels productes locals: "No treballem sobre coses inexistent, sinó que hi ha demanda, i una tendència molt més profunda i global, no només pel nostre país".

González ha deixat clar que aquest nou projecte, que es reflexiona i treballa, "no neix sota cap prisma polític", sinó que el seu objectiu bàsic és el de potenciar els productes catalans i donar-los la projecció que es mereixen.

A l'acte de presentació oficial d'aquest projecte hi han assistit més de 70 empresaris de diversos sectors, de manera que hi han acudit representants de firmes com ara Tous, Xocolata Torra, Munic, Bon Preu i Llet Nostra, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés