Publicat 10/06/2022 17:54

Pimec critica el "retard" del topall al preu del gas i avisa que es deteriora la competitivitat

Archivo - Imatge de recurs de la seu de Pimec
PIMEC - Arxiu

BARCELONA 10 juny (EUROPA PRESS) -

Pimec ha advertit aquest divendres que el "retard" en l'aplicació del topall al preu del gas per a la generació d'electricitat est produint un efecte en cadena en la inflació subjacent que deteriora la competitivitat empresarial.

Així ha valorat la patronal catalana les dades del mes de maig de l'índex de preus al Consum (IPC) a Catalunya, que va pujar un 8,2% al maig respecte a un any abans, 0,2 punts per sobre del que va registrar a l'abril, i la taxa intermensual s'ha situat en el 0,7%, segons dades fetes públiques aquest divendres per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Ha insistit en la necessitat de modificar la fixació dels preus de l'electricitat en el mercat majorista i ha alertat sobre la pujada de costos dels productes bsics alimentaris i de l'"ascens continuat" que est experimentant la inflació subjacent.

Contingut patrocinat