Publicat 12/04/2019 18:41

La Pimec creu que la prrroga del Brexit beneficiar les empreses exportadores

EUROPA PRESS

BARCELONA 12 abr. (EUROPA PRESS) -

Pimec ha valorat que la prrroga del Brexit beneficiar a l'adaptació de les empreses exportadores i ha remarcat que el Regne Unit es troba entre els cinc primeres destinacions d'exportació de productes catalans.

En un comunicat aquest divendres, la patronal ha aplaudit "l'esfor dels polítics d'un i l'altre bndol" per trobar una política pactada i provisional.

L'organització ha detallat que es van exportar productes catalans per uns 3.900 milions d'euros el 2018, i que els principals sectors exportadors són els vehicles i components d'automoció --1.100 milions--.

Per darrera, es troben les semi manufactures --955 milions--, els béns d'equip --808 milions--, l'alimentació --564 milions--, i altres béns de consum --339 milions--.

També ha assenyalat que Catalunya rep dos milions de turistes britnics, la qual cosa converteix el Regne Unit en el segon principal mercat emissor, després de Frana.