BARCELONA 5 gen. (EUROPA PRESS) -
Pimec ha valorat positivament l'aprovació del Reial decret que agilita la gestió dels processos d'incapacitat temporal en els primers 365 dies de durada, per ha exigit que és garanteixi "una bona gestió telemtica" entre administracions.
En un comunicat aquest dijous, la patronal ha considerat que les modificacions del decret eliminen "un sistema anacrnic de gestió dels comunicacions dels altes i els baixes laborals".
Per, d'altra banda, ha reclamat establir sistemes telemtics entre els administracions responsables "de manera gil i senzilla", a més d'evitar que la reforma pugui comportar problemes per a les empreses.
Amb el nou Reial decret, que s'ha publicat aquest dijous al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), els treballadors que temporalment estiguin incapacitats per a la seva activitat laboral deixaran d'estar obligats a lliurar a la seva empresa el part mdic de baixa des del proper 1 d'abril.
Pimec ha defensat que amb el nou sistema "s'aprofiten les possibilitats de millorar l'eficincia i l'eficcia dels sistemes d'informació", i indica que s'eliminen els obligacions burocrtiques i anacrniques, cosa que, segons la patronal, requereix mecanismes de coordinació.
També ha sostingut que "la gestió de la incapacitat temporal requereix d'una reflexió en el seu conjunt que permeti un millor funcionament del sistema i els problemes que arrossega" després de la pandmia.