La variació intertrimestral del PIB és del 0,3%
BARCELONA, 16 juny (EUROPA PRESS) -
El PIB de Catalunya va registrar una pujada interanual del 3,4% el primer trimestre a causa de l'evolució de la demanda interna, amb un creixement del 3,7%, segons l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat).
Aquest augment ha estat impulsat per l'evolució de la formació bruta de capital (4,3%) i del consum de les llars (3,9%), informa l'Idescat aquest dilluns en un comunicat.
La taxa de creixement del PIB català, en termes interanuals, s'ha situat sis dècimes per sobre de la de creixement de l'economia a tot Espanya (2,8%), mentre que la variació intertrimestral ha estat del 0,3%, tres dècimes inferior a la taxa espanyola (0,6%).
DEMANDA INTERNA
La demanda interna ha contribuït al creixement del PIB amb una variació del 3,7%, tot i que amb menys intensitat que l'anterior trimestre (5%).
El consum de les llars ha crescut un 3,9% i el consum de les administracions públiques un 2,6%, mentre que la formació bruta de capital ha presentat una taxa interanual del 4,3% i la inversió en béns d'equipament ha tingut una taxa del 7,8%, amb una evolució positiva de la inversió en construcció (1,8%).
EXPORTACIONS I IMPORTACIONS
Les exportacions totals a l'estranger presenten una variació interanual del 2,5%, una dècima superior respecte al trimestre anterior (2,4%): les exportacions de béns i serveis registren una variació de l'1,8% i el consum dels no residents creix un 6,6%.
Pel que fa a les importacions, la taxa interanual (5,1%) és resultat de l'evolució diferenciada de les importacions de béns i serveis (4,7%) i del consum dels residents a l'estranger (12,3%).
OFEREIX
Tots els sectors han presentat evolucions positives de l'activitat respecte a l'oferta, tot i que amb menys intensitat que en l'anterior trimestre, i destaquen els serveis amb un elevat creixement, del 3,6%, i l'agricultura, que creix un 4,7%, mentre que la construcció augmenta un 2,8% i la indústria un 2,4%.
El sector serveis ha registrat una taxa de variació interanual del 3,6%, sis dècimes inferior a la del trimestre anterior (4,2%), amb increments significatius de l'activitat en totes les branques, i la branca activitats immobiliàries, professionals i altres és la que més creix, amb una taxa del 3,9%.