BARCELONA, 7 Ag. (EUROPA PRESS) -
La Cambra de Comerç de Barcelona ha lamentat que dels 1.343 milions d'euros amb els quals comptarà el Corredor Mediterrani, segons els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per al 2016, el 61% de l'assignació sigui per a connexions d'AVE radials, mentre que només un 12% es destina a donar continuïtat als serveis d'alta velocitat al llarg del litoral i el 27% restant s'assigna a l'adaptació de la xarxa a l'ample europeu a través de la implantació del tercer carril.
Aquests 1.343 milions d'euros, que suposen un 33% del total d'inversió en nova infraestructura ferroviària per a 2016, es tradueix en realitat en un 25%, fins a 1.027 milions perquè cal tenir en compte que s'inclouen tant actuacions d'alta velocitat (16%) com d'implantació del tercer carril (9%), ha informat la institució en un comunicat aquest divendres.
Aquest valor s'ha obtingut considerant que les actuacions del tram Madrid-Algesires s'han de computar com a part integrant del Corredor Atlàntic, "tenint en compte que la seva continuïtat és un fet, mentre que el tram andalús del Corredor Mediterrani segueix sent un projecte".
"En definitiva, es torna a constatar un any més que el principal volum d'inversió es concentra fora dels corredors prioritaris designats per la Comissió Europea --Atlàntic i Mediterrani--", ha sostingut la Cambra.
Alhora, ha incidit que la primera prioritat dels PGE per al 2016 són les connexions radials fora dels corredors principals per 1.881 milions.